Geen opstart, geen beeps, bios??

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicfreak1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Hallo mensen, mijn probleem is een compaq evo 510 en het opstarten ervan.

4 avonden geleden kom ik terug van toilet bezoekje, en alles staat stil op mijn pcscherm.
Ik was gewoon aan het googlen. Heb geen hardware veranderd in de laatsten 2 maanden. Systeem werk met xp-pro.
Ik heb pc uit gezet en even later weer aan, Maar dat mocht niet baten. Als je het systeem aanzet werk blower van de voeding, ledjes werken, cdrom werkt(spint op), HD spint ook op. Netwerk indictorledjes branden. Maar het scherm valt vlot in standby mode. Ik heb met een pci kaartje (pc analyzer) de code FF en alle juiste ledjes branden. wat me wel opvalt is dat het led uit blijft wat zou gaan moeten kniperen als de cpu het bios aan spreekt.

Zou mijn cpu spontaan de geest gegeven hebben? Of kan het nog wat anders zijn. Het Fanetje van de cpu cooler werkt gewoon.

Ik ben inmiddels beetje door mijn ideeen heen wat het kan zijn.

Groet aan allen die mee denken :)

Je zou de bios kunnen resetten.
In de regel kan dat met jumpers op het moederbord.
Als je geen manuel van je mobo hebt kun je ook de batterij er
10 minuutjes uithalen en er weer instoppen.

Je zou de bios kunnen resetten.
In de regel kan dat met jumpers op het moederbord.
Als je geen manuel van je mobo hebt kun je ook de batterij er
10 minuutjes uithalen en er weer instoppen.

Zoals je zei heb ik dit nu net geprobeerd, 15min. batterij er uit,en ook netstekker uit de voeding gehaald maar helaas boekt dit ook geen resultaat. Na het terug plaatsen van de batterij heb ik net stekker in voeding gestoken het systeem start dan direct op, maar er komt geen video en geen beebs niks.
Er zit inderdaad een mini druk knopje en een jumper dicht bij elkaar op het mobo achter de voeding maar ik weet niet wat ik in welke volgorde precies moet doen.

:confused:

Zoals je zei heb ik dit nu net geprobeerd, 15min. batterij er uit,en ook netstekker uit de voeding gehaald maar helaas boekt dit ook geen resultaat. Na het terug plaatsen van de batterij heb ik net stekker in voeding gestoken het systeem start dan direct op, maar er komt geen video en geen beebs niks.
Er zit inderdaad een mini druk knopje en een jumper dicht bij elkaar op het mobo achter de voeding maar ik weet niet wat ik in welke volgorde precies moet doen.

:confused:

Heb vannavond de voeding omgewisseld op een ander systeem, wat al 2 uur er mee draaid. Zou dan het moederboard stuk zijn?

Grt. Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan