Geen opstartbare pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

EibergenPSV

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2003
Berichten
13
Ik heb een pentium 1 die niet meer wil opstarten. Je sluit alle kabels netjes aan start de pc op en dan gebeurt het: De pc rammelt wat rateld wat beeldscherm licht op (Geen info op het beeld) en na een minuutje knalt de pc vanzelf weer uit! Heb al in de kast gekeken maar het lijkt allemaal goed te zijn. Iemand een idee?
Waar ik het moet zoeken?

Thankssss!
 
Bedankt

Nou dat kan niet

Ik kan de disk. station en cd rom drive niet eens benaderen! omdat ik niets op het beeldscherm krijg! DE pc krijgt het opstartscherm nog niet eens , je zou zeggen dat het aan de videokaart licht maar dat draait allemaal nog wel, geheugen is goed ....snap het niet...:(
 
prbeer eens een andere monitor
 
Niemand?

De volgende vorderingen heb ik al, geluidskaart eruit gehaald, nou valt te pc niet vanzelf uit maar heb nog steeds geen beeld???
 
Videokaart al eens gewisselt?
Draait de CPU fan en de videokaart fan?
Bios reset geprobeert?
Master/slave jumpertjes van cd-rom en hardeschijf goed ingesteld?
 
videokaart niet goed aangesloten? Misschien defect?

Probeer eens een andere videokaart
 
Ben nog op zoek naar een andere isa video kaart, zou misschien kunnen zijn dat die videokaart opgeblazen is?

Is wel raar want dan zou ie kapot moeten zijn gegaan nadat ik hem afgesloten had en opnieuw aangezet :( raar maar waar...

Draait de CPU fan en de videokaart fan?

Ja die draaien netjes

Zou idd, eens een bios reset kunnen proberen.

Master/slave jumpertjes van cd-rom en hardeschijf goed ingesteld?

Ja die staan goed, of het heeft gespookt in die kast gisteravond...:D
 
Geplaatst door crash
Krijg je nog Bios beeps?
(kort, lang)

Ja maar twee 1x kort en 1x lang, maar weet niet of da normaal is bij opstarten, kom er niet achter wat die betekene....jij misschien?
 
Geplaatst door EibergenPSV
1x kort en 1x lang,
Ik vrees het ergste.:(
Je moederbord heeft het waarschijnlijk begeven.
POST Beeping Error General Codes

Bad Motherboard - 1 long and 1 short beep
Disk drive related problem / Video card problem - 1 short beep then nothing happens
Bad video card - 1 long and 2 short beeps
Bad power supply - 1) continuous beeps, 2) non-stop short beeps
Bad memory - 3 short beeps
Bron;
http://www.2computerguys.com/computers/bios.html
 
Nou dat was het gelukkig niet, ondanks de twee piepjes heb ik alles eruit gehaald nagekeken kabel nagekeken van de videokaart en ineens draait het stomme ding weer...:D

Toch bedankt voor je hulp! en het is nie goed dattie ineens uitgaat...daar ben ik nog niet achter....
 
Mooi dat ie het weer doet.:thumb:
Tja computers, het blijven apparaten die soms iets doen waar je moeilijk achter kan komen.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan