Geen Opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold Velema

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Hallo,

Mijn laptop is een Acer Aspire 9920 uit 2008. Sinds kort draai in Windows 7 RTM. Gisteravond heb ik de driver voor Intel Turbo Memory geïnstalleerd. Dit wilde niet op Win7RC. Installatie ging goed en Windows vroeg om een reboot.

Plotseling doet niks het meer. Alles staat op zwart; geen bootscherm en de ventilator gaat tekeer. Opstarten vanaf cd wil ook niet. Lampjes branden er genoeg.

Wat kan dit zijn ? Ik lees iets over bios batterij en voeding, maar lijkt me vreemd.
Wat is er aan te doen ? Terug naar Acer ? Gelukkig heb ik 2 jaar pickup&return.

Graag jullie ideen.

Al Alt-F10 geprobeerd bij opstarten van de PC?
Overigens vraagt ie dan wel om een password. Ik hoop dat u die heeft.

Dan is er iets serieus mis met de laptop. Met alt-F10 zou Windows opnieuw geïnstalleerd moeten worden, voorop gesteld dat de installatie software nog op de (hidden) partitie op de HD staat. Dan kan alleen ACER u nog helpen, vrees ik.

helaas ...

dan maandag maar regelen dat ze het ophalen. Bedankt voor uw reaktie.

Nog iets opmerkelijks; na installatie van Win7 kreeg ik een melding dat de batterij in slechte staat of oud was. Dit had ik ook met de Ubtuntu Live cd.

Aangezien ik (bijna) altijd op netstroom werk, heb ik er geen aandacht aan besteed. Of wordt met batterij de voeding bedoelt ?

Ik kan daar helaas niet uit ervaring een antwoord op geven (de opmerking over de batterij in slechte staat). Wellicht dat anderen op dit forum dit wel weten?

batterij

Graag jullie idee of dit zo kunnen helpen:

Een collega van me heeft hetzelfde zwarte scherm gehad na het installeren van een Nvidia driver. Hij heeft dit destijds opgelost door de batterij er een tijd uit te halen.
Na een ruime tijd deed zijn laptop/pc het opeens weer. Iets met ontladen ?

Zou dit echt kunnen helpen ? Hoelang moet het er dan uit ? Mijn collega had het over een paar dagen.

(nog geen zinnige antwoord van Acer; uitsluitend een melding gemaakt).

Ligt het nu aan mij ?

Verbeeld ik me nu dat ik erg weinig reakties krijg ? Of hebben anderen hetzelfde idee? In het verleden (aantal jaren terug) had je binnen 1 uur ongeveer 5 reakties van verschillende mensen. Nu maar 1. Uiteraard is 1 goeie genoeg. En ... wachten duurt altijd lang.

Oh ja.... Acer doet ook nog niks. Ik had het AcerAdvantage Serviceprogramma nog nooit geactiveerd. Dit moet eerst verwerkt worden. Foutje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan