Geen Outlook Express na uninstall AVG7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herwol

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2000
Berichten
83
OS Windows 98SE.
mailprogramma OutlookExpress6.0
Virusprogramma AVG7.0
Probleem
Na uninstall van AVG7.0 (een prof trial versie) kan ik geen verbinding meer maken met de mailserver van Zeelandnet.nl Hij geeft foutmelding terwijl alles volgens de regels is ingevuld. De accounts, de usernames, de wachtwoorden . Wanneer ik herstel doe en AVG 7.0 heraktiveer is het probleem opgelost en loopt Outlook weer gewoon.
Heb ook geprobeerd de free versie van AVG te installeren maar geeft hetzelfde probleem.
De trial loopt over 14 dagen af.
Ook nog een ander virus programma geprobeerd maar zelfde resultaat.
Kennelijk zit er ergens een koppeling in AVG7.0 en Outlook.
Hoe nu verder
 
Zo'n virusscanner scant ook je mail dus die koppeling zal er wel zijn.
Hoe heb je de software verwijderd? Via Software?
 
How to install/uninstall AVG components?
If you want to install or uninstall AVG components (e-mail plug-in for example), you have to run AVG installation using SETUP.EXE from AVG7 directory (directory with installed AVG) or using a downloaded installation file (http://www.grisoft.com -> Download section).

Running the installation process recognises the existence of installed AVG7 and the “Add/Remove Components“ option is offered.

Reinstalling and using the Add/Remove option is necessary for example for the case that there is a new supported e-mail client (Outlook/Eudora/The Bat!) installed on the PC after the installation of AVG7.

Bron www.grisoft.com (1.28 minuut zoeken bij grisoft)
 
Ik heb em ook gehad maar gewoon via software verwijderd. Geen problemen.
 
Staat toch bovenaan in de FAQ's dus het zal toch wel een regelmatig voorkomend probleem zijn.
 
Bedankt allen voor de goede raad. Ben verder gegaan maar loop tegen volgend probleem op wanneer ik de wijze van Grisoft volg bij het AD/Remove item.
Ik begin in de setup en inderdaad komt het scherm ad/remove open. Wanneer ik nu wil gaan aanpassen verschijnt volgende mededeling:
In order to install or repair some components installer needs Installation package.
Choose the folder in which the installation package is located .
Click Browse for exploring folders.
Wat ik dan te zien krijg is een schermpje met in de bovenste balk Bestandsnaam en in de onderste Bestandstypen (normaal scherm dus)
In de onderste balk staat "Files package file (Files.dat)
Dat is dus het bestandstype. Maar wanneer ik ga zoeken de folder waar de installation package zou moeten staan vind ik helemaal niets.
Ik heb al een mailtje naar Grisoft gestuurd maar die reageren alleen met een antwoordautomaat.
Ik kan dus niet verder met het removen van de email blokkade van Outlook Express.
Hoe nu verder ??
 
Had je alles zichtbaar?
Verkenner/extra/mapopties/weergave (helemaal onderaan)

Heb je in je installmap de download van AVG niet staan? Klik daar eens op als je zoekt voor files.dat
 
Heb het probleem inmiddels opgelost door een oudere versie van AVG 7.0 te installeren .Hierdoor loopt de licentie door tot 2021 want ik had het regnr nog!
Belangrijk is dat updaten NIET automatisch mag gebeuren daar hij anders ook het programma update (narigheid). Nu handmatig alleen de virus updates.
Bedankt allen voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan