geen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
ik heb een hd van hitachi (80 Gb ) en als ik xp wil installeren krijg ik de melding 'setup heeft geen toegang tot deze schijf ' en er staan ook geen partities, wel de grootte van de schijf. Hoe moet ik te werk gaan ?

Hoi,

Als het goed is krijg je bij de setup van windows xp een optie helemaal aan het begin waar je kunt kiezen op welke hd je wilt installeren. De mogelijkheid om partities te verwijderen en aan te maken, begin daar eerst.. laten we zeggen voor het gemak 1 partitie van 80gb.

Daarna natuurlijk de partitie laten formateren door xp en dan kun je verder gaan met de installatie van xp zelf...

Groetjes, Dj Viper

Volgens mij als je de XP via bios draaid moet je toch een melding krijgen welke schijf je indelen of formateren en dan kan je pas aan de installatie beginnen.
Je moet wel in je bios aangeven dat de van cdrom aan het laden bent.

als ik dus wil kiezen om een partitie aan te maken zegt ie ' setup heeft geen toegang '

heb jij toevallig je boot virus scan aan staan,
van je moederbord ?

nee toch niet. Maar om XP te installeren welke bootdisks moet ik dan gebruiken om een partitie aan te kunnen maken ?

Hoi,

Je hebt geen bootdisks nodig van xp.. alleen de cd van xp... die je via bios laat opstarten.. dus in de bios instellen dat je van cdrom af wilt starten... dan zou het moeten werken...

Groetjes, Dj Viper

ja maar dat is net 't probleem hij gaat beginnen met stuurprogs te installeren en als je dan een partitie moet kiezen waarop xp komt staan is er geen enkele (ik heb die zelf verwijderd, ook de C omdat ik dacht deze opnieuw te kunnen aanmaken) en dan geeft ie de melding setup heeft geen toegang tot deze schijf, maar hoe moet ik nu een partitie maken ?

kan je me even zeggen hoe ik juist tewerk moet gaan ,moet ik opstarten met de diskette van madboot en staat daar dan fdisk ook op of heb ik nog een andere opstartfloppy nodig ?

Je moet opstarten met madboot, je hebt geen andere opstart-floppy nodig.

Jou probleem heb ik zelf nog niet gehad, om exact te zeggen hoe te handelen is moeilijk.

Het beste kan je de optie nemen Dos tools
en kijk even wat voor opties deze heeft, kan hem momenteel niet zelf uitproberen.
vermeld de opties even hier.

Heb even de topic nog eens gelezen :o

Neem gewoon de optie operating system installations
klik daar op windows xp

Madboot heeft ook zoveel opties :)

Is het een schijf op een raid of s-atacontroller?
Zorg dan dat je de drivers van die controller op een diskette hebt staan, druk aan het begin van de installatie op f6 (om een niet-microsoftdriver te installeren). Na een tijdje wordt er om je diskette gevraagd met drivers.

nee is gewoon een ide-schijf ik ga met madboot aan de slag, hou jullie nog op de hoogte

thanx

steveson

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan