geen pcs win 10 zichtbaar in netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter frero
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Goede morgen,
Ik zit al dagenlang te zoeken om mijn netwerk en bestandsdeling aan de praat te krijgen en dat lukt me niet, win 10 is een nachtmerrie.
Mijn configuratie:
pc1 win 10 ethernet naam netwerk: NETWERK
pc2 “ Wi-Fi “ “
LAPTOP “ “ “ “
Router TP-Link WR1043 wireless network name NETWERK host name: Tl-1043
Instellingenbeschikbare netwerkenNETWERK
er is echter geen enkele pc te zien buiten pc1 toch tonen ze alle drie NETWERK
als ik de host naam van de router gebruik als netwerknaam zijn ze allemaal wel te zien.
Maar als ik dan een map wil delen vraagt hij netwerk referenties en bij wachtwoord zegt hij wachtwoord verlopen.
Het gekke is dat als ik filezilla gebruik om bestanden naar mijn website te sturen, dit ook niet.
Fout 503 laat firewall instelling vermoeden. Alles nagekeken, niets aan de hand.
Ik heb alles al geprobeerd maar kom er niet uit. Vroeger kon met de instellingen van zijn netwerk zelf beheren maar dat is nu niet meer mogelijk.
Kan iemand mij helpen?
Mvg
frero

Vraag is niet opgelost geen pcs win 10 zichtbaar in netwerk

opnieuw alles nagekeken maar krijg geen toegang tot andere pc's die onzichtbaar blijvenalleen pc1 is zichtbaar. zou het kunnen dat win10 zijn eigen netwerknaam heeft toegekend? die is dan niet te vinden.
mvg
frero

Betreffende pc's moeten allemaal in dezelfde werkgroep zitten.
Standaard is de benaming "WORKGROUP" dacht ik.
Daarnaast moeten de computers in hetzelfde subnet zitten en een IP-adres hebben binnen de IP-range van je router.

Controleer je "privacy" -instellingen, kijk of "network-discovery" wel ingeschakeld is.
Onderstaamd pdf-bestand is een handleiding over hoe je bestanden deelt en is bruikbaar voor alle Windows-versies en Linux.
Doe er je voordeel mee :thumb:

Bijlagen

ik blijf sukkelen
heb naam NETWERK veranderd in WORKGROUP op pc1, laptop en router en deze tevens beveiligd
iedereen kan op internet maar WORKGROUP is zichtbaar op laptop in beschikbare netwerken maar pc1 laat nog steeds Netwerk zien via ethernet
zou dat de reden kunnen zijn dat laptop en TC2 met wifi verbonden zijn? en hoe moet ik dat oplossen dat ook PC1 WORKGROUP ziet

Uiteindelijk komen alle signalen van dezelfde router dus WiFi of ethernet mag geen verschil malen.

Controleer op laptop en de pc met ethernet het verkregen IP-adres, dat doe je zoals uitgelegd in dit artikel
Controleer in het netwerkcentrum ook hoe het netwerk is ingesteld, als "Openbaar" of "Privé / Particulier".
In het eerste geval heb je wel netwerkverbinding maar geen internet.
Hoe je dat veranderd lees je hier.

geen pc's zichtbaar in win10

probleem is grotendeels opgelost
heb wifi antenne in pc1 gestoken en deze zie de anderen nu wel via WORKGROUP , de anderen zien pc1 niet
ip adres ethernet eindigt op 100 wifi op 103
in ieder geval, hartelijk bedankt voor de hulp
mvg
frero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan