geen permission om een .dll file te vervangen in c:/windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

SneakySoft

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
16
hey iedereen,

ik heb een vraag vragie.
ik wil een dll file vervangen (twain_32) omdat een programma dat ik gebruik zegt dat die file corrupted is of niet bestaat. Nu bestaat hij dus wel en ik heb de dll van internet gedownload en nu wil ik hem vervangen, maar dan krijg ik dit te zien:

"you need permission to perform this action"

dus toen dacht ik, dat ga ik mezelf permission geven om dit te doen. Dus ik ga naar de propertiies van de "windows" folder en daarna naar de tab "security".

Op het moment dat ik mezelf full control wil geven, zegt windows het volgende:
"An error occurred while applying security information to:
c:/windows
accces denied"

met xp heb ik zoiets ook wel eens een dll mmoeten vervangen, maar nooit zoveel gezeur eromheen gehad. weet iemand hoe ik die dll kan vervangen?

alvast bedankt,
roel
 
ok...

bedankt jelle voor je reactie,

ik heb het gevolgd, het stappenplan.
Het rare is, ik heb alle permission hierdoor wel kunnen veranderen naar full control, maar zonder resultaat. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Weet iemand wat ik fout doe of over het hoofd heb gezien?

gr,
Roel
 
Is het betreffende bestand niet in gebruik door Windows of door een ander programma? In dat geval kun je een soortgelijke melding krijgen. Probeer eens te booten vanaf bootable medium als een CD en probeer dan nog eens de vervangactie. Wellicht dat het dan wel lukt.
 
Het zal waarschijnlijk in gebruik zijn dan ofzo maar het blijft wel vreemd, daarom zou ik je aanraden het eens te proberen met het programma unlocker.

Zie wel eerst dat je tracht een kopie te maken van het originele dll bestand in geval van...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan