Geen pictogrammen en geen taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ben net thuis, dus ik heb de Radeon nog niet opgezocht bij ATI.

Het nut van al die zgn. optimalisatie programma's word nogal betwist, & normaal bij een goed ingestelde computer heb je het hooguit eens in de drie maanden nodig, of na een stevige de/re/installatie-sessie.
Ccleaner is wel het programma dat zowel in de standaard als de expert modus het minst in de fout gaat.

Zo te zien heb je een 64bits Windows (?) met 8 GB RAM aan boord. Dat kon ik uitrekenen aan het feit dat Microsoft standaard Aanbevolen instelt op ~1,5xRAM, maar laat dat maar even zitten.
Eerst je Ati-Catalyst driver-pakket opsporen...

Dat moet dan deze zijn, maar lees eerst even deze links in het Engels ervoor door:

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDCatalyst13-12WINReleaseNotes.aspx
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/GPU57RemoveOldGraphicsDrivers.aspx#Win7
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/catalyst-windows-install.aspx#7

http://www2.ati.com/drivers/13-12_win7_win8_64_dd_ccc_whql.exe

Je lijstje in Nederlands, alles uitvoeren als (een) Beheerder:

Deinstalleer eerst Advanced System Care via Configuratiescherm. Herstart.
Deinstalleer de webcam software (indien nodig). Herstart.
Download & installeer Ccleaner van Piriform, nog niet gebruiken.
Ga naar Windows Update, & zorg dat je alle updates hebt, met name ServicePack 1, & .NET Framework 4.5 (word ook meegeleverd in het Catalyst driver-pakket). Neem slecht beeld voor lief. Eventueel herstart.
Deinstalleer alle ATI Catalyst. Herstart.
Start Ccleaner, klik onder Cleaner op tabblad Applicaties & vink alles aan, klik Analyseren, na voltooid klik Schoonmaken. Klik daarna op Register, klik Scannen op fouten, klik Herstel geselecteerde fouten (allemaal dus), klik Ja voor backup, klik Herstel alle fouten. Sluit Ccleaner af. Herstart.

Schakel alle openstaande toepassingen uit. Schakel Anti-Virus uit tot na de volgende herstart, schakel derde partij FireWall uit (Windows FW mag aanblijven).
Installeer het nieuwe Catalyst driver-pakket. Herstart.

Volgens mij ben je er dan, misschien nog even resolutie instellen.

Laatst bewerkt:
1. Schakel extensies uit van Verkenner m.b.v. ShellexView.

2. Combineer [windowstoets & r] → typ: control folders en klik op tabblad Weergave.
Vink Altijd pictogramma weergeven, nooit pictogrammen aan.

3. Combineer [windowstoets & r] → typ: sfc/ scannow

4. Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

5. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging.
18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.jpg

Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK.

6. Als dit alles niet geholpen heeft, is malware waarschijnlijk de veroorzaker.
Laat hier of hier of hier je systeem maar eens nakijken.

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb nog wel een paar ideeen, maar ik zit momenteel een beetje met mijn eigen time-management, mede omdat van de week de grafische kaart van deze computer overleden is, gelukkig niet het beeldscherm zelf, anders had ik dit niet kunnen schrijven nog... :(

Als je de schijfcontrole zoals Mik Zjegger op de vorige pagina schreef al hebt uitgevoerd, kan je dat in het lijstje van dorado hierboven overslaan. Scheelt een hoop tijd...

Zelf denk ik dat of de resolutie niet goed staat, of de schermverversings-ratio, wat beiden tot gevolg kan hebben dat delen van het scherm buiten beeld worden opgebouwd.
Anders kan het zijn dat Catalyst het 2de (niet bestaande of aangesloten) beeldscherm aanstuurt inplaats van de werkelijke monitor.
Malware sluit ik ook niet uit, zie de laatste regel in dorado's bericht.

Ik wacht de resultaten nog even af.

Hallo,

De opmerking van TheKnight omtrent het 2de niet bestaande beeldscherm heeft de oplossing gebracht. Ik heb n.l. geen 2 beeldschermen en heb het 2de niet bestaande beeldscherm uitgezet en heb sindsdien het probleem niet meer. Ik juich nog niet te vroeg. Ik kijk het nog even 2 dagen aan en zal dan laten wete of het probleem inderdaad niet meer is terug gekomen maar vooralsnog ziet het er goed uit. Allen bedankt die meegedacht hebben met het aandragen van oplossingen.

Tot op heden is het probleem niet teruggekeerd en mijn aanname is dus dat het probleem is opgelost. Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan