geen piep, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

langePat

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen last met mn pc, het begon ong een week geleden, toen kreeg ik telkens piepjes van mn harde schijf en NTLDR is missing als ik opnieuw opstarte, en af en toe geen piep en geen beeld meer, besloot maandag om windows 7 erop te zetten (had daarvoor Vista) en maandag avond begaf mn harde schijf het, dus dinsdag nieuwe harde schijf gekocht (500GB) en windows 7 er weer op gezet, en sinds gister heb ik helemaal geen piep en geen beeld meer, heb tig keer opnieuw opgestart enzo, heb de video kaart en beeld + kabel van mn ma dr pc geprobeerd maar heeft niet geholpen, heb alle kabels gecheckt en aangedrukt, fans draaien wel gewoon

ok, zal is kijken of ik toevallig nog een stevige voeding in 1 van mn reserve pc's heb zitten

Als de tip van mrmusic niet helpt: Haal eens de RAM geheugenreepjes uit de kast en kijk wat er gebeurt als je dan de pc weer aanzet. Natuurlijk vóór het verwijderen van die geheugenreepjes de stekker eruit halen...

Tijs.

ok, heb jammer genoeg geen zelfde of sterkere voeding, zit nu een 460W in en in mn reserve zit maar een 140W als ik het goed heb onthouden, dus al gelijk doorgaan naar de geheugen, moeten alle reepjes eruit of 1 laten zitten?

Haal ze er allemaal uit. Overigens geef ik de tip van mrmusic meer kans als oorzaak, maar je kunt het in ieder geval even proberen.

Tijs.

Dan blijft (voor dit moment) de tip van mrmusic over.

Tijs.

@joenekop: De topic-starter heeft hier een nog gravender probleem dan jij: De hele pc geeft geen sjoege.

En ja, het eerste waar jij naar zou moeten kijken, net als de topic-starter, is de voeding.
Wat je niet vermeld hebt hier en ook niet in jouw eigen discussiedraad is of je ondertussen hardware vervangen hebt door 'zwaardere' of extra hardware hebt geplaatst. Dat is in jouw geval zéker een issue omdat je een extreem magere voeding hebt, qua wattage, en de voedingen die jij hebt al 2de hands waren bij aankoop.

Natuurlijk is niet uit te sluiten dat er, bij jou of de topic-starter, problemen met met moederbord zijn, maar ik schat de kans daarop bij jou lager dan bij de topic-starter.

De voeding blijft bovenaan het lijstje staan voor jou en de topic-starter wat mij betreft.

Tijs.

ik heb ongeveer hetzelfde probleem, heb jij dezelfde dingen als ik? zie topic

nee helaas niet, bij mij heb ik helemaal geen beeld meer (ook geen logo, scherm gaat gelijk op standbye) en als ik toen geluk had dat ie wel doorstartte bleef ie soms hangen op het scherm waar _ knippert (tweede scherm na opstarten) of zoals de laatste keer, was ie de updates aant voltooien (na het opstarten, nog voor het inloggen) gaf toen de melding afsluiten en toen bleef het scherm voorgoed uit terwijl de pc doordraaide:confused:

ik ben druk bezig om te kijken of er iemand in mn vrienden groep of familie een voeding heeft met hetzelfde of een hogere Watt

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry dat het zolang heeft geduurt maar heb eindelijk iemand in mn vrienden groep gevonden waar ik ff de voeding kon verwisselen, ik had eerst de mijne weer aangedaan en deed nog steeds niks, behalve de fan, en toen had ik mn voeding in zijn pc gezet en toen deed ie het gewoon

Dus als ik je goed begrijp werkt jouw voeding in die vriend's pc prima, en als je de voeding van die vriend's pc in de jouwe stopt werkt jouw computer nog steeds niet.

Dan zou het moederbord van jouw pc kapot moeten zijn, naar mijn inschatting.

Tijs.

heb zijn voeding niet op de mijne aangesloten omdat die van hem bijna 2x minder W heeft dan mij en er zaten net iets andere aansluitingen op voor de schijf enzo

Dat schiet niet lekker op zo: Je hebt geen voeding geregeld die minstens (en liefst een hoger) wattage heeft dan die je nu hebt. Je hebt dus niets op je eigen computer getest.

Het enige wat je nu hebt aangetoond is dat je voeding 'het nog doet' bij een lage belasting, maar niet dat je voeding de belasting die momenteel vanuit jouw computer gevraagd wordt (nog) aankan.

Tijs.

ik heb er een kleinere (40GB) harde schijf in gezet en nog steeds hetzelfde, dus denk dat ik maar een nieuwe moederbord moet kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan