geen post ontvangen in outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

alkerik

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Ik heb outlook 2003 (office 2003) en kan geen post ontvangen als ik deze op virussen laat controleren door Norton System Works. Als ik de e-mail optie uitzet komt de post wel binnen. Waar kan ik dat herstellen?

Zelf had ik deze vraag onder outlook gezet.
Waarschijnlijk moet daar een instelling gewijzigd worden.
Misschien kun je op het knopje meld misbruik in dit bericht gebruiken.
En dan vraag je de beheerder van deze sectie of hij het bericht wil verplaatsen.
Ik denk zelf dat je in die sectie meer kans hebt op een antwoord.

Heeft Outlook wel toestemming van je Firewall gekregen? Dus staat outlook in het rijtje bij je Firewall van programma's die "veilig" zijn?

Alles staat goed in de firewall.
Ik gebruik overigens Zonelabs voor internet bescherming en Norton voor inkomende post.
Blijft sukkelen. Norton Internet Sercurity 2005 werkte ook al niet.

Welke foutmelding krijg je (letterlijk) als je geen mail kan ontvangen?

De melding die ik krijg luidt (0x800CCC0F) Als ik Norton anti virusscan op de e-mail uitschakel komt de post gewoon binnen.

Die 0x0800.... code is als het goed is een onderdeel van een hele lange foutmelding.

Zou je hier de gehele foutmelding neer willen zetten?

De tekst van de volledige melding is
Bij taak pop.planet.nl-Bezig met ontvangen is een fout (0x8000CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan neemt u contact op met de serverbeheerder of internet provider (ISP).
Dat is hem.

Ik zou die links van Gezina maar eens goed doornemen aangezien je wel post kan ontvangen als je Norton Antivirus uitschakelt. Het moet (lijkt me) dus een optie in Norton zijn.

Dank voor de reacties van Gezina en Tanja1968, maar het probleem is niet verholpen. Via de links het advies gekregen om Norton de deinstalleren en opneuw te installeren. Daarna zou het probleem over moeten zijn. Dus niet. Een ander melding op de site van Symantec gaf aan om live-update te draaien en met name de Common Client update. Dit geprobeerd maar er wordt aangegeven daat Coomon Client niet ge-update kan worden vanwege een conflict met Windows XP 5.1 2600 Service pack2. Dus al met al blijft Norton problemen geven en is mijn e-mail binnenkomst niet veilig. Uitgaande mail wordt gewoon gescand.:mad:

Staat de interne firewall van xp aan? (Start, configuratiescherm, beveiligingscentrum). Kijk of Norton daar bij staat als betrouwbaar programma of voeg hem toe.

Als de firewall inderdaad aanstaat lijkt het me niet goed om 2 firewalls te hebben. Net zoals 2 virusscanners ook conflicten geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan