• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Actielijst maken obv bestaande tabel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Ibeestje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2019
Hallo,
Ik heb een groot bestand in kolom A namen staan en in de eerste rij te ondernemen acties
De rest van de tabel staan (berekende) datums zodat bekend is wanneer er een bepaalde actie voor een bepaalde persoon gedaan moet worden. .
Is het mogelijk om op een slimme manier een actielijst te maken voor een specifieke periode, bijvoorbeeld de maand september? Daarin moet de betreffende acties te zien zijn en de namen voor wie die actie uitgevoerd moet worden.
Het liefst zou ik die actielijst op een apart tabblad willen hebben.

In de bijlage heb ik een bestand gezet met de tabel en een voorbeeld van een tabel zoals ik die zou willen zien.
Ik kom er zelf met (mijn beperkte kennis) van formules en macro's niet uit.
Is er iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!

IB

Bijlagen

Dank je wel Peter, dit is precies wat ik wilde!
Maar toch nog een aanvullende vraag; welke stappen heb je genomen in de Power Query? Kan ik dit ergens terugvinden in jouw bestand?
Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe je de rij van acties, hebt weergegeven als kolom.

Laatst bewerkt:
Ga naar Gegevens >> Query's en verbindingen.
1757523908455.png

Klik op het "tabelletje". Dan verschijnt er rechts dit.
1757524039113.png

Dubbelklik op Table1 en dan zie je dit.
Rechts zie je dan de stappen welke zijn genomen om tot het resultaat te komen.
1757524165804.png

Terug
Bovenaan Onderaan