Geen power, geen fans, pc start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik ben met n computer bezig die tijdens normaal gebruik ineens (voor zover ik begrijp) via standby uitviel en nu niet meer aan de praat te krijgen is. Bij het indrukken van de powerknop gebeurt er niets. Het power lampje gaat niet branden, fans blijven stilstaan, er beept niks...

Ik zie wel op het mobo een groen ledje aan staan dat uitgaat als ik de stroomkabel uit t stopcontact haal en ook weer aangaat als ik die weer erin stop. Verder helemaal niets. Beeldscherm blijft zwart, er knippert niks... zit geen leven in.

Mijn vermoeden is dat het de voeding is en niet het mobo. Wie kan mij hierin bevestigen of heeft andere ideeen?

Ik heb een voedingstest gedaan: Mobo stekker eruit gehaald en groene draad met n zwarte doorverbonden, geen resultaat.

We zijn alle kabels nagegaan, er is niets veranderd en voorheen werkte het feilloos.
 
Lijkt me inderdaad een voedingsprobleem dan. heb je nergens geen voeding meer liggen om het is te testen?
 
hey frankster
het groene ledje dat je ziet wil eigenlijk alleen zeggen dat er stroom bij de voeding aankomt, het is de kabel dus inderdaad niet.
zoals je zelf al bedacht zal het waarschijnlijk de voeding zijn.
succes ermee:thumb:
taxidriverules
 
Hoi Jeroen,

Nee helaas, ik heb alleen nog de voeding op mn eigen pc. Heb even geprobeerd om ze naast elkaar te zetten en dan mijn voeding aan te sluiten, maar de mobo-powerkabel is niet lang genoeg. Bovendien begon mijn eigen Pc rare fratsen te hebben nadat ik de mobo weer had aangesloten, haha. Dat is weer verholpen door even door de bios te gaan, maar sta er niet op te springen om mn eigen voeding uit te bouwen.

Ga morgen even kijken of ik iemand kan vinden met een voltmeter ofzo, kijken of ergens nog spanning op staat.

Ik kom na veel forums te hebben gelezen, en veel uitproberen telkens uit op of de voeding, of zoiets stoms als het aan/uit knopje. Maar aangezien de computer werkte en ineens uitviel, ga ik ervan uit dat t niet t knopje is, daar die niet werd gebruikt.

Stroomkabels vervangen, batterijtje vervangen, knop ingedrukt gehouden met en zonder stroom erop, drives en fans losgehad voor kala boot, maar niks, geen leven erin. Alleen de groene led op het mobo doet vermoeden dat er nog stroom op staat.

systeem is oudere P4 met 512 MB, 300W voeding, A7V266-EX Asus mobo, 3D Prophet II MX videokrt.
 
Of je mobo is kapot, of er is een geheugenlatje defect. Misschien heb je meerdere geheugenlatjes en kan je zo omwisselen?
 
Als t mobo kapot zou zijn, zou toch in elk geval de fan op de voeding moeten gaan draaien? Een test die ik vond (groene draad op Mobo powersteker doorverbinden met zwarte) zou ook de fan moeten laten draaien begrijp ik, maar ook dat werkt niet.

Als t n geheugenprobleem is zou ik toch minstens powerlampjes op het frontpanel moeten zien aangaan en waarschijnlijk beeps van t moederbord horen?

Ben geen expert, maar wel aardig gevorderd in het ombouwen/inbouwen/upgraden van een systeem.

Als ik de 2 mobo-pinnetjes van de powerknop kort zou sluiten, zou dat t systeem moeten starten? Dit wil ik graag testen, maar wil geen schade aanbrengen natuurlijk. Iemand n idee?

Of verdere diagnose tips?
 
Voordat je met het mobo aan de gang gaat zou ik toch eerst de voeding wisselen!

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan