Geen powerlampje op monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

gheon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
2
Gisteren heeft mijn monitor het plotseling begeven. Ik had mij aangelogged op mijn nuon, wilde uitloggen en ........... alles werd zwart. Ook het powerlampje van de monitor was uit. Opnieuw opgestart, kabels verwisseld, alles aangedrukt, ander stopcontact, uurtje rust gegund => niets helpt. Wie heeft zoiets ook al eens meegemaakt en weet de oplossing. Monitor is een Dell UltraSharp 18 inch van ongeveer 5 jaar uit.


Inmiddels heb ik op aanraden van een collega een nieuwe zekering in de monitor geplaatst, deze brandde echter door, gelukkig had ik er 2 gekocht maar jammergenoeg brandde deze ook door. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
 
Laatst bewerkt:
klinkt inderdaad dat je monitor het inderdaad heeft begeven...

maar jah na 5 jaar is het wel te begrijpen.

Hoorde je een kleine knal voordat alles zwart werd?

of kwam er rook uit je monitor :p ?
 
heb je ook al eens je pc open gemaakt en je videokaart eens aangedrukt?
 
heb je ook al eens je pc open gemaakt en je videokaart eens aangedrukt?

Wanneer je powerlampje niet brand kan het normaal niks te maken hebben met de videokaart. Als je monitor niet is aangesloten op de pc moet je powerlampje ook branden als de monitot aan staat.
 
Er kwam geen rook uit en ik hoorde geen knal, is toch vreemd dat zo'n apparaat het opeens begeeft!!!!
Enne....... misschien een domme vraag (ik ben geen computernerd) er werd gesproken over het aandrukken van de videokaart, ik heb inmiddels de kast open, de video kaart is toch die kaart waar de stekker van de monitor ingaat?






klinkt inderdaad dat je monitor het inderdaad heeft begeven...

maar jah na 5 jaar is het wel te begrijpen.

Hoorde je een kleine knal voordat alles zwart werd?

of kwam er rook uit je monitor :p ?
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk.. ik zit ernaast

(was ik me net zelf ook aan het bedenken)

ik heb t zelf wel eens dat de videokaart los gaat maar dan blijft het lampje indd aan

excuseert u mij:eek:


(zeer waarschijnlijk kapotgegaan dan)
 
Laatst bewerkt:
Er kwam geen rook uit en ik hoorde geen knal, is toch vreemd dat zo'n apparaat het opeens begeeft!!!!
Enne....... misschien een domme vraag (ik ben geen computernerd) er werd gesproken over het aandrukken van de videokaart, ik heb inmiddels de kast open, de video kaart is toch die kaart waar de stekker van de monitor ingaat?


Yup dat is de video kaart, maar daar kan het niet aan liggen...

Het is onlogisch dat terwijl je zit te surfen op het internet dat de videokaart opeens denkt van "hey laat ik er even eruit springen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan