Geen reactie van muis, toetsenbord of beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanStr

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hoi allemaal.

Ik heb een probleem. Ik heb nu al 2 jaar een redelijk goede pc aan de andere kant van de zolder staan. dit omdat hij het natuurlijk niet meer doet. Ik zou hem graag weer aan de praat willen krijgen zodat ik hem weer kan gebruiken voor mijn opleiding. Nu zit ik op de computer beneden mijn werkstukken te maken, tussen zes kinderen die door het huis vliegen.
Ervaring:
Ik heb wel wat ervaring met computers (ik ben nu 15 jaar) en heb al een aantal keren mijn pc van problemen verholpen. Echter ben ik bang dat ik nu met een blijvend defect zit.
Problemen:
Mijn computer deed het gewoon, en ik had hem uitgezet. na ongeveer 2 uur probeer ik deze weer aan te zetten. De computer gaat aan, je hoort hem brommen zoals gewoonlijk. Echter reageren mijn muis, toetsenbord en beeldscherm opeens niet meer. Als ik nu mijn PC aan zet gaan de lichtjes van mijn toetsenbord een halve seconden aan en dan weer uit. Caps Lock, Num Lock en Scroll Lock werken niet. Ik krijg geen beeld. Ik heb geprobeerd te booten zonder RAM-geheugen zonder bleeps en resultaat. ik heb ook al aardig wat snoeren uit mijn moederbord gehaald en er op nieuw ingedaan; nog steeds geen reacties. Alles functioneert voor de rest, zelfs de CD-Rom/DVD spelers kunnen open en dicht. Ik zelf denk dat het probleem aan mijn moederbord ligt, maar ik weet niet of er nog andere onderdelen defect kunnen zijn bij dit problemen. Zelf kan ik mijn aankopen niet goed financieren en wil ik dus zeker weten dat ik het goeie koop. als jullie nog specificaties nodig hebben van mijn computer dan zal ik eens zoeken in de kast, ik heb hier geen overzicht van.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat jullie dit kunnen oplossen.

Groetjes,
Dylan Straaijer

Het is lastig om dat zo te beoordelen.

Het zou je moederbord kunnen zijn, maar ook je grafische kaart (of je monitor).

Het is in ieder geval handig om dat uit te sluiten. Heb je de PC al eens op een andere monitor aangesloten, of een andere PC op de monitor waar je deze ook op aansluit, zodat je kunt 'bewijzen' dat de monitor het goed doet.

Bedankt voor uw reactie. Ik heb mijn computer al eens op een andere monitor aangesloten, en gister de monitor nog op een andere computer aangesloten. De monitor werkt perfect. Mijn videokaart heb ik nog niet verwisseld voor een ander. Het ventilatortje van mijn videokaart draait gewoon als normaal, en al zou mijn videokaart stuk zijn zou het toetsenbord nog gewoon moeten werken is het niet?

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrepen heb.

Ik meende uit je verhaal te begrijpen dat je geen beeld hebt, maar dat wel je lichtjes van numlock bij het starten van je PC even oplichten. Dat is normaal gedrag v/d PC om te bepalen of er een toetsenbord is aangesloten. Ik veronderstel dan ook dat je toetsenbord op zich geen probleem heeft.

Het zit verwacht ik, of in je moederbord, of in je videokaart. Als je de videokaart makkelijk kunt vervangen voor een ander exemplaar, zou ik dat voor de zekerheid eerst even proberen.

Ik zal een videokaart regelen van een oom om te wisselen voor het verschil. Wat betreft het toetsenbord, de lampjes knipperen een keer, maar als ik daarna op caps lock, num lock of scroll lock druk gaan de lichtjes echter niet weer aan. ik had er dit keer een muis opgezet met sensor, en het lichtje brandde dus de muis doet het sowieso.

Ok. Goed plan, dan kun je de videokaart in ieder geval uitsluiten.

Je kunt van te voren de boel testen, alles eraf en eruit behalve de CPU, de systeemspeaker en de voeding uiteraard, dan zonder de voeding in de contactdoos de bios ressetten met de CLR_MOS jumper of met de biosbackup battery eruit een paar keer de powerswitch indrukken, is de bios ook gereset, battery er weer in en ook de stekker, aanzetten, krijg je nu bios beeps?

ik had alles losgekoppeld, behalve ingewikkelde draadjes waarvan ik niks begrijp, nog steeds geen beeps. Maar wat bedoel je met CLR_MOS jumper, en systeemspeaker?

Tis CLR_CMOS, de c gemist, maare staat erbij op het bord in de buurt van de battery/bios en de systeemspeaker is het speakertje wat je aan moet sluiten of er moet er eentje op het bord zitten, zonder die hoor je sowieso geen beeps.

Okee, vandaag ben ik weer wat verder gekomen. Ik had eerst gekeken of ik een systeemspeaker had, die had ik. echter kreeg ik totaal geen beeps bij het opstarten. ik had zelfs nog een speakertje uit een oude computer gehaald en die er op gezet voor de zekerheid, nog steeds geen beeps. ik had mijn videokaart op die oude computer aangesloten; ik heb gewoon beeld. Dit is jammer, want mijn videokaart wilde ik eigenlijk al vervangen, dus als dat het probleem was zou ik erg blij zijn geweest. Maar nu heb ik gekeken op de site: http://www.5starsupport.com/info/beep_codes.htm daar staat bij beeps; none = Power Supply or System Board failure (possible short). moet ik nu eerst me voeding proberen door ALLE voedingsdraadjes los te halen, en de voeding van een verouderde computer er op aansluiten? zo ja, zijn alle voedingen geschikt voor elk moederbord? ik heb een Asus P4P800 SE moederbord, met de voeding; fsp300 -60pn en de voeding van de oude computer is: hp-235htxad. Ik kan zelf helemaal niks vinden over de voeding van de verouderde computer trouwens.

vandaag had ik alles losgekoppeld, behalve de processor, 1 ram schijf, de speaker, de power button schakelaar en de voeding. Nog steeds geen beeps. betekent geen beeps een fout in het moederbord? of kan het nog steeds de voeding zijn die niet meer werkt? de processor is in ieder geval niet doorgebrand, die heb ik ook gecheckt. Nu even de voeding van die oude computer er op testen.

Muis: doet het
Toetsenbord: functioneert volgens mij
Videokaart: doet het
Voeding: doet het
Ram Geheugen: nooit problemen mee gehad
Processor: niet doorgebrand, dus het lijkt me dat deze het doet
Moederbord: waarschijnlijk kapot.
kan ik hiermee uitsluiten dat het mijn moederbord is? ik krijg geen beeps, en had er een andere harde schijf op aangesloten van maar 8gb en niet via de sata poort maar die met heel veel pins. deed het nog steeds niet. na mijn inziens is het toch echt het moederbord. Ik ga denk een nieuw moederbord kopen en voor de luxe misschien nog een nieuwe videokaart met betere RAM-Geheugenkaarten.

krijg je beeps als je geheugen eruit haalt en videokaart erin doet? ik had ook precies de zelfde probleem, en bij mij was dus de videokaart stuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan