Geen rechten meer om te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb sinds 2 dagen het probleem dat ik sommige programma's (Adobe Photoshop o.a.) niet meer kan openen omdat ik blijkbaar inlog met een gastaccount. zie afbeelding gastaccount.jpg
Ik kan evenmin de beveiliging van bestanden aanpassen. De vinkjes zijn vaag. Zie afbeelding 2 Bekijk bijlage 142611

Ik heb alles al geprobeerd om in te loggen met mijn eigen account (administrator), maar niets lukt.

Als ik kijk bij accountsbeheer dan zie ik 4 accounts:
Mijn eigen account: Wim (administrator)
Administrator (administrator)
Gast (administrator)
HomeGroupUser$ (administrator, met wachtwoord beveiligd)

In CMD heb ik de opdracht: net users wim /active:yes gegeven met als resultaat: De opdracht is voltooid

En toch krijg ik de melding zoals in de bijlage.

Wie heeft een oplossing?

Bijlagen

• Beveiliging.jpg
    Beveiliging.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

je kan met de windows 7 cd ook in de cmd console en zo het wachtwoord veranderen..

Dat doe je zo:

klik op nu installeren
klik in dit venster op repareer je computer
kies hier opdrachtprompt
typ in dit venster:

net user accountnaam *

vul 2x wachtwoord in en probeer in te loggen met je eigen account.

Hoi,
allereerst zou ik proberen een systeemherstelpunt terug te zetten, als dat mogelijk is in dit geval.
Lukt dat niet dan zou ik in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) als administrator proberen in te loggen.
Lukt dat dan ook niet dan ben je wss getroffen door een virus/trojan of wat dan ook. Dan kijken we evt. wel weer verder.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit alles al geprobeerd, maar niets helpt. Ik ben echter nog niet toegekomen aan de oplossing die nicj56 aandroeg. Dat ga ik vandaag proberen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Met behulp van een Belgische helpdesk en Hijackthis en Combofix ben ik eruit! Mijn systeem bleek toch besmet zonder dat Norton360 dat herkende.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Dan hadden ze je goed te pakken, want als je een middel als combofix moet gaan inzetten dan weet je het wel.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan