Geen rechten meer op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

m de wit

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Sinds vanmiddag (heb niets veranderd) kan ik opeens niets meer openen in een andere map.
Krijg steeds de melding dat het bestand in gebruik is, schijf vol is of beveiligd.
Geen van van bovenstaand is aan de orde.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Marcel

Bijlagen

• MWSnap027.jpg
    MWSnap027.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 61
Wat je laat zien is de download van een zip-bestand. Die download is gereed (bijna) en dan krijg je die foutmelding.
Van welke website ben aan het downloaden?

maakt niet welke website ik pak
zelfs als ik wil uitpakken in een bepaalde map dat krijg ik de melding
wanneer ik een foto wil opslaan krijg in de melding toegang geweigerd

naar de c schijf kan ik wel schrijven maar naar de d schijf niet

Marcel

Laatst bewerkt:
Tja, ik zie nu dat je in dit topic ook een vraag hebt gesteld. Dat had beter ineen gekund vind ik.
Je zegt dat het op de D-schijf niet lukt om te "schrijven".
Betekent dat, dat al die downloads, alle kopieen, naar de D-schijf moesten?
Je bent al eerder in de weer geweest hier, hoe zat het ook al weer, je hebt één harde schijf en die is in twee partities verdeeld, C en D?
Heb je die D-schijf wel een NTSF-bestandsindeling gegeven?

ik heb 2 harde schijven
en naar d schrijven wil niet
tot op heden was er niets aan de hand
heb niets veranderd aan de d schijf

Laatst bewerkt:
Ga met je muis op het icoon Deze computer staan, klik rechts en kies voor Beheren.
In Computerbeheer (daarin ben je nu) kies je voor Opslag en dan Schijfbeheer.
Maak het venster eventueel wat groter en kijk of je D-schijf wel wordt weergegeven.
Selecteer die schijf, klik op Actie bovenin de menubalk en kies voor Schijven opnieuw controleren.
Klik daarna met je muis op de D-schijf rechts, kies voor Eigenschappen, tab Extra en klik op Nu controleren.

In het vervolgvenstertje kun je twéé opties selecteren. (Bestandsystemen controleren en beschadigde sectoren zoeken en reparareen.)
Selecteer ze alletwee. Klik op OK en nu krijg je waarschijnlijk de boodschap, dat de schijfcontrole bij een volgende start van het systeem zal worden uitgevoerd.
Het is ook mogelijk dat de controle in dat vervolgvenster begint en dat je daar de voortgang ziet.
Maar anders gaat het zoals hierna vermeld.

Sluit alle vensters en alle programma's en herstart je PC.
Laat gebeuren wat er gebeurt en op zeker moment heb je een blauw scherm met witte letters, waarin de voortgang van de controle wordt gemeld.
Na afloop herstart de PC zich vanzelf.

Controleer hoe het nu zit met de toegankelijkheid van de D-schijf..

Laatst bewerkt:
Is het de Samsung of de WDC die je niet meer kunt benaderen?
Heb je in Apparaatbeheer gekeken of er een geel of rood icoon staat ergens?

Maak een screendump in Everest van Opslag, Windows Opslagmedia en zet dat in je antwoord.

hierbij een screendump

het is de wdc schijf die niet te bereiken is
wel te bereiken maar kan niets toevoegen of weggooien

Bijlagen

• MWSnap028.jpg
    MWSnap028.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Tja, ik zie nu dat je in dit topic ook een vraag hebt gesteld. Dat had beter ineen gekund vind ik.
Je zegt dat het op de D-schijf niet lukt om te "schrijven".
Betekent dat, dat al die downloads, alle kopieen, naar de D-schijf moesten?
Je bent al eerder in de weer geweest hier, hoe zat het ook al weer, je hebt één harde schijf en die is in twee partities verdeeld, C en D?
Heb je die D-schijf wel een NTSF-bestandsindeling gegeven?
Hoi Boeing
Wat is er mis je HD in een partitie te verdelen en alle dl op D te zetten,als je D als NTSF hebt staan daar zijn partities toch voor ik heb op al mijn pc`s D als data en nooit problemen daarmee groetjes .nixs

@ nixs, daar is niets mis mee, maar TS blijkt twee harde schijven te hebben en hij kan D niet meer benaderen. Weet jij daar een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd wat een Systeemherstel oplevert?
Neem dan een datum zo kort mogelijk voor de dag waarop je probleem met schijf D is begonnen.

in de veilige modus kan ik wel toevoegen en of verwijderen
Heb alles en iedereen rechten gegeven
echter na opnieuw opstarten weer hetzelfde probleem

systeemherstel heeft niets opgeleverd

Marcel

Laatst bewerkt:
Ga eens kijken in Systeembeheer, Services. Zoek de regel op Distributed Link Tracking Client.
Staat die service als Gestart met opstarttype Automatisch?

xp staat op de samsung op de c schijf
vista heb ik er niet op staan

Op 27 december heb je Vista toch op je PC gezet? Op welke schijf? Je hebt Vista weer verwijderd, is dat wel correct gebeurd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan