Geen rechten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcvandoorn

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2013
Berichten
5
Hey hallo ik ben hier nieuw!

Ik heb echt een heel irritant probleem sinds 1 week.
Ik kan in heel veel mappen niet meer omdat er staat toegang geweigerd.
ik heb al dat take ownership gedaan enzo maar dat werkt ook niet, rechtermuisknop bij c schijf, beveiliging en jezelf administrator proberen te maken kan niet, want dan is de toegang ook geweigerd.
Ik ben zelf de enige persoon op deze computer dus wat is het probleem?
 
het is niet omdat je het ownership van de map hebt dat je daarom ook rechten hebt om de inhoud te bekijken

om te kijken als je rechten hebt om de inhoud te bekijken klik je rechts op de desbetreffende map>tabblad beveiliging>geavanceerd>machtigingen wijzigen

zie je in dat tabblad jouw naam of de groep gebruikers waar je toe behoort niet staan kan je klikken op toevoegen daar bij principal je naam ingeven en dan de rechten toewijzen.

groeten Hobie
 
Volgens mij ik want als ik naar configuratiescherm sta zie ik mijn naam en eronder administrator staan.
 
ja maar jij behoort tot de groep administrators, je hebt ook nog een apart account dat administrator noemt (een soort van super user) maar dit account is standaard uitgeschakeld.

heb je windows7 home premium of lager ?
of heb je windows7 pro, ultimate of enterprise
 
Ooh jaa ik heb op internet wat dingen opgezocht en toen heb ik ook dat account ingeschakeld maar zie hem nergens staat... ik heb windows 7 pro
 
normaal kan je deze inschakelen door op start>deze computer rechts klikken>beheren>lokale gebruikers en groepen>gebruikers>dubbelklik op administrator> vink het vakje account is uitgeschakeld uit

dan log je in op het administratoraccount en maak je het administratoraccount eigenaar van die mappen en stel je de beveiliging in dat zowel administrator als je eigen account alle rechten hebben eens dit gebeurd is zou je zowel met administrator als je eigen account op die mappen moeten kunnen
 
Hmm, ik heb me aangemeld dan dan deze computer geopend rechtermuisknop op c: schijf beveiliging en dan probeerde ik mijzelf alle rechten te geven dus hij ging laden, maar toen kwam er alsnog weer te staan "kan geen toegang krijgen tot Program Files" terwijl ik met die administrator was aangemeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan