Geen rechten op pc terwijl ik admin ben???

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieketd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Hallo allemaal, ik weet dat deze vraag hier niet hoort maar vindt dit uiterst onoverzichtelijk en vraag me af waar ik deze vraag had moeten stellen.

't is nl zo dat ik windows 7 heb. We hebben maar een account en dat is het administrator account welke normaal gesproken alle rechten zou hebben. Dat is dus niet zo, al een aantal keer sla ik met dit zelfde account iets op. Later wil ik het weer openen maar dan wordt ik doorverwezen naar de persoon die het heeft opgeslagen (?!) dat ben ik dus en ik weet van niks.. Kortom, ik kan de helft niet met de computer omdat ik administrator ben en de pc denkt op een of andere manier dat ik dit niet ben:S heb net met pinnacle mega film bewerkt en nu kan ik mijn eigen bestand niet eens meer openen:S::S

Hoop dat jullie mij wegwijs kunnen maken!

Voor de duidelijkheid: ik krijg een melding dat ik aan de eigenaar van het bestand of de systeembeheerder TOESTEMMING moet vragen om het bestand te openen. Ik ben zelf de eigenaar van het bestand en heb nooit ergens iets op alleen lezen of verborgen of wat dan ook gedrukt. Deze zijn ook niet aangevinkt bij eigenschappen. Hoe kan een pc zo dom zijn:S te frustrerend!! Ik kan in de configuratie ook niets vinden waar ik alle beperkingen er gewoon af kan halen

Standaard ben je geen eigenaar van alles in Win7 wil je dat wel worden dan zijn hier wat plaatjes van hoe dat moet.
EigenaarSchijf.jpgEigenaarSchijf-1.jpgEigenaarSchijf-2.jpgEigenaarSchijf-3.jpgEigenaarSchijf-4.jpg
Edit: kijk ook ff hier

Laatst bewerkt:
zelfde probleem, nog geen oplossing

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem: als ik een nieuwe plug-in wil installeren in photoshop, krijg ik de volgende tekst te lezen:
"U hebt niet de juiste machtigingen om deze bewerking te kunnen uitvoeren. Neem contact op met uw systeembeheerder om deze machtigingen te verkrijgen."
Ik ben eveneens de enige gebruiker van deze pc, en heb de hierboven staande handeling ook al eens geprobeerd, maar zonder resultaat. Nog iemand een suggestie?

Klik rechts op het bestand dat je wil installeren en kies voor "uitvoeren als administrator"

"uitvoeren als administrator" staat er niet bij, maar wel "take ownership" .
Dat heb ik geprobeerd maar zelfde resultaat.

Activeer de échte AdministratorAccount in Win 7 en probeer 't daarmee. Hoe je dat doet lees je hier. Herstart daarna de pc.

Ik heb de stappen gevolgd die worden beschreven in de link, maar verder dan computerbeheer(lokaal) raak ik niet, want er is nergens "lokale gebruikers en groepen" te zien,waardoor ik de volgende stappen niet kan uitvoeren

Bedankt voor de link, Mik, maar die pagina had ik al gezien en ik ben er ook niet verder mee geraakt. O, en ik heb inderdaad Windows7 home premium

Graag gedaan hoor, was al bijna wanhopig aan 't worden :d
Wil je je vraag (bovenaan de site in de blauwe balk) even op opgelost zetten?
Succes verder. :thumb:

Nieuw probleem :D :bovenaan in de blauwe balk zie ik alleen staan "vraag is niet opgelost". Of komt
dat doordat ik niet de oorspronkelijke auteur van de vraag ben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan