Geen rechten voor toegang computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan2801

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Berichten
10
Hallo,

ik ben thuis een netwerk aan het aanleggen met drie pc's en 1 notebook. 2 pc's en de notebook werken allemaal naar behoren.

Het probleem is de overgebleven pc (pc1). Wanneer ik naar netwerklocaties kijk dan zie ik daar alle computers staan. Ook heb ik toegang tot deze computers. Wanneer ik via een andere computer naar pc 1 wil, dan krijg ik de melding dat de toegang geweigerd is. Volgens de melding zou ik niet juiste machtigingen hebben. pc1 heeft xp met sp2. de notebook heeft dit ook net als nog één computer. De vierde computer werkt nog op 98 se.

Het netwerk bestaat uit een internet modem met ingebouwde hub en utp-draadjes naar de computers.

Een ander probleem, wat wel in relatie zal staan met mijn vorige, is dat mijn router niet vanaf mijn netwerklocaties van pc1 bereikbaar is, maar wel via de browser. Met de notebook lukt dit allebei.

Ik hoop dat dit voorlopig voldoende info is en dat iemand het weet.

Arjan
 
Wat je moet controleren op pc 1

Is de netwerkmap gedeeld? Bestanden delen ingeschakeld?
Staan alle services voor een netwerk goed?
Als je een firewal hebt, blokt deze misschien?
Staat Windows Firewall uit?
 
De netwerkmap staat als gedeeld...

Bestanden delen is ingeschakeld...

Daar zit al een probleem, hoe weet ik precies dat ik de juiste services heb? ik heb ze vergeleken met de notebook, maar die zijn precies hetzelfde.

De firewall staat aan en ook bij de notebook, maar die heeft nergens last van, want die communiceert wel goed met de andere computers.
 
De firewall staat aan
Maar heeft de firewall van pc 1 al een netwerk herkend?


Als je de services hebt vergeleken is dat goed.
(ik bedoel dan wel start/config.scherm/systeembeh/component services/services)
 
hij heeft al een netwerk herkend, want hij ziet de andere computers wel. hij heeft ook toegang tot deze computers. maar niemand heeft toegang tot de 'sharedocs' van pc1, behalve pc1 dan.
 
Als je rechtsklikt op de gedeelde map en kiest voor eigenschappen van PC1, wat zie je dan? Beveiliging of Delen?
 
daar staat dat ie gedeeld is, maar het gaat niet alleen om de map. niemand komt sowieso bij mijn computer naar binnen...

Hiermee bedoel ik dat je bij netwerklocaties op een wit scherm komt bijv als je niks hebt gedeeld. Dus het wel of niet delen van een map lijkt me niets uit te hoeven maken
 
Kijk dan eens of je firewall blokt in het logboek.

Hoe staat de service Application Layer Gateway? Is deze gestart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan