Geen rechten

• Onderwerp starter Onderwerp starter eSteR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eSteR

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Ik ben al een paar uur bezig tevergeefs een netwerk probleem op te lossen maar ik kom er echt niet meer uit.
Het is als volgt. Er zijn hier een paar pc's aangesloten op een netwerk, ik kan vanaf mijn pc overal bij op de andere computer, maar die heeft bij mij geen toegang. De pcnaam staat wel gewoon in het netwerk en daar is ook op te komen, maar wanneer een (gedeelde) map wordt aangeklikt schijnen daar toch opeens niet voldoende machtigingen voor te zijn. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, het netwerk opnieuw instellen, ook onder een andere naam, de kaart verwijderen uit het apparaatbeheer en opnieuw installeren maar niets mag baten.
het lijkt er op dat iets op mijn PC het verkeer tegenhoudt, maar zelfs mijn firewalll (Norton Internet Security) is het probleem niet, dat heb ik ook al uitgebreid getest.
Overigens is het netwerk tussen pc's waar overal XP Home edition op draait. Wel 2 verschillende netwerkkaarten.
Ik hoop dus dat hier iemand een suggestie heeft.

heb je wel administrator rechte op alle pc's?

Volgens mij wel, ik ben op deze pc zelf administrator.... ik zal voor de zekerheid ff kijken hoe dat op die andere PC zit maar het netwerk werkte eerst wel altijd, alleen heb ik sinds kort een nieuwe pc, alleen kan ik niet met zekerheid zeggen of het echt sinds dat ik die nieuwe heb is dat netwerk van één kant niet meer wil werken.

had je toevallig eerst peer to peer en nu met een hub/switch/router ?

We zitten via een hub op het netwerk, dat is nog steeds hetzelfde, het enige wat dus gewijzigd is, is mijn computer, die is vervangen, er zit hier een andere netwerkkaart in dan wat ik had maar dat zal het niet zijn lijkt me omdat als daar het probleem zou zitten de computers elkaar in het netwerk al helemaal niet zouden kunnen 'zien'. Dat is echter wel het geval alleen kom je niet in de gedeelde mappen.

Wat is de melding die je krijgt, als je zo'n map probeert te openen??

Als je op de gedeelde map kies is eigenschappen---- sharing--- permissions en dan everyone full control.
Of elke gebruiker afzonder lijk installeren en rechten geven.

Ik heb bij de eigenschappen van de map of schijf die ik wil delen dus gewoon aangevinkt dát ik wil delen, en ook het vinkje aangezet bij de optie 'andere netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen'

De melding die ik krijg is:
SHARENAAM is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste rechten voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken'.

Trouwens ik moet er even bij vermelden dat ik inplaats van Verkenner altijd werk met Total Commander (voormalig Windows Commander) Als ik gewoon dubbelklik op zo'n gedeelde map gebeurt er dus helemaal niets, geen foutmelding maar ook geen actie, pas als ik dus met de rechtermuisknop 'verkennen' kies krijg ik die melding. Die komt dus ook tevoorschijn als je de map probeert te bereiken via verkenner of enig ander 'normaal' windows venster.

Interne firewall ook uitgeschakeld en eventueel het gastaccount ingeschakeld?

Nou ik denk dat ik inmiddels een vermoeden heb waar het em in zit maar daar kan ik nog even niet bij...... Alle computers zijn dus ook 'aangesloten' op een zeg maar server computer waar vandaan het internet verkeer ook gestuurd wordt. Nou staat daar ook een firewall (Norton Internet security) op te draaien en wat mij nou het meest logische geval lijkt is dat de netwerk wizard daar opnieuw uitgevoerd moet worden omdat hij mijn computer niet meer 'kent' sinds ik een nieuwe heb (met ook een andere netwerk kaart) en verkeer van andere pc's in het netwerk naar mij toe geblokkeerd wordt. Dat ga ik dus eerdaags even nakijken en ik denk dat dat het probleem misschien is.....

Oplossing voor "Netwerkprobleem & melding te weinig opslagruimte"

Beste eSteR

Had hetzelfde probleem. Oplossing = instellen en/of verhogen van de waarde van "IRPStacksize" in de Lanman Server in het register van je PC.

Ga naar http://support.microsoft.com/kb/177078 en volg de instructies op. Is ongeveer 1 minuut werk.

ps even instructies uitprinten voordat je aan de slag gaat is handig.

Veel succes, Gupi,:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan