Geen recovery cd / herinstaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

flip2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
3
hallo,
Ik heb mij aangemeld op deze site omdat ik graag wat informatie van jullie zou willen hebben :)
Ik ben echt een computer leek .. Totaal geen verstand van al die moeilijke dingen,

Nu het volgende:
Ik heb al een tijdje ( denk nu 1,5 jaar ) de Acer Aspire type 5520. Ik had daar alleen maar AVG virus scanner opstaan. Naderhand behoorlijk dom om geen Norton o.i.d er meteen op te zetten,. Nu heb ik dus sinds een paar weken aardig wat spyware ( Trojan Horses) wel een stuk of 16 op mijn laptop gekregen.

Ik had al wat andere virus scanners gedownload: oa: Hitman Pro, Avast en Spyware doctor. Die zeggen allemaal wat anders: de een zegt dat ik 3 virussen heb, de andere 15 en de andere 0..

Nu wil ik dus eigenlijk gewoon heel mn laptop opschonen ( herinstaleren) zodat alles gewoon weg is. Kreeg ik te horen van iemand van de ICT afdeling van mijn school dat je daar een recovery cd voor nodig hebt.. Nu ben ik al 3 dagen aan het zoeken naar de cd.. en kan hem echt niet vinden.

Nu dan mijn vraag: Kan je je laptop herinstaleren zonder Recovery cd, weet eigenlijk ook niet waar die voor dient ..

Graag wat tips en hulp voor mijn probleempje..

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je bij acer tijdens het opstarten ALT F10 moet drukken en dan kun je kiezen voor zysteem herstellen. Hij doet dit vanuit een verborgen partitie. Denk er wel aan dat je dan met een volledige nieuwe installatie begint. Dus goed al je documenten en dergelijke back-uppen!!
 
Oké, en staat Windows Vista er dan ook nog gewoon op?
Neem aan dat office en dat soort dingen ook verwijderd worden?
Ik heb al mijn documenten al op een externe hardeschijf gezet, zodat dat allemaal niet meer geinfecteerd kan worden..
 
Heb vandaag hetzelfde aan de hand gehad, bij een kennis.
Als je systeem werkt, kun je zelf recover dvd/cd'maken.
Start en zoek naar deze optie. Altijd doen, want als je HDD echt de geest geeft, kun je hem alleen herstellen met betreffende dvd/cd's.
Wat Luden aangeeft, is helemaal juist, en als je een backup hebt van je bestanden is dit de beste optie.
Suc6:)
 
heey,
De optie 'recover' heb ik inderdaad gevonden. Alleen als ik het open komt er een klein zwart schermpje op mn beeld en die is net zo snel weer weg als dat ie kwam.
Om zo'n dvd te maken heb ik dus een lege dvd nodig .. en wat dan ? die schuif ik er in en open dan het recover programma?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan