Ik heb onlangs de ASUS ac68u router aangeschaft en een VPN opgezet. Tevens heb ik een 2TB USB drive aan de router gekoppeld.
Alles werkt.....lokaal, maar remote krijg ik één ding niet voor elkaar.
Ik wil remote verbinding maken met mijn VPN en dan op het internet browsen, files downloaden en deze opslaan op de USB storage en dan vanaf die storage deze files weer uploaden. En dat is nou het probleem....dat krijg ik niet voor elkaar.
- mijn VPN werkt (getest met telefoon en op andere locatie
- kan ook mijn USB storage bekijken (folders browsen via ftp://xxxx.xxxx)
- ftp server op router werkt (kan mee verbinden en alles doen)
Echter, kan ik maar geen remote verbinding krijgen met de USB storage zodat ik bijvoorbeeld als ik via de VPN aan het browsen ben ik files kan downloaden en opslaan op de USB storage.
Als ik thuis (waar deze router en dus de VPN staat) verbinding maak met de VPN kan dit wel.....maar remote dus niet.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik weet niet goed welke info welke info nog meer van belang is voor jullie om te kunnen helpen dus als je wat wilt weten vraag je maar! Alvast bedankt voor jullie hulp
Alles werkt.....lokaal, maar remote krijg ik één ding niet voor elkaar.
Ik wil remote verbinding maken met mijn VPN en dan op het internet browsen, files downloaden en deze opslaan op de USB storage en dan vanaf die storage deze files weer uploaden. En dat is nou het probleem....dat krijg ik niet voor elkaar.
- mijn VPN werkt (getest met telefoon en op andere locatie
- kan ook mijn USB storage bekijken (folders browsen via ftp://xxxx.xxxx)
- ftp server op router werkt (kan mee verbinden en alles doen)
Echter, kan ik maar geen remote verbinding krijgen met de USB storage zodat ik bijvoorbeeld als ik via de VPN aan het browsen ben ik files kan downloaden en opslaan op de USB storage.
Als ik thuis (waar deze router en dus de VPN staat) verbinding maak met de VPN kan dit wel.....maar remote dus niet.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik weet niet goed welke info welke info nog meer van belang is voor jullie om te kunnen helpen dus als je wat wilt weten vraag je maar! Alvast bedankt voor jullie hulp