geen rood kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefblues

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
hallo,
kheb dezelfde problemen als tosman(zie vraag enkele dagen geleden: geen rood kleur en alles blauwachtige kleur. ik heb monitor gewisseld en nog steeds zelfde prob. ik vermoed dat mijn videokaart stuk is. Geen erg echter zou je zeggen, maar het is een packard bell en videokaart zit geintegreerd op moederbord. wat kan ik nog doen?
Stef

Als je 101% zeker weet dat die naar de kl**ten is?

hopen dat er een AGP slot op het mobo zit........... (zal vast wel, maar van Packard en Hell kun je alles verwachten..............)

Zo ja, losse videokaart kopen en die inprikken. Vergeet vooral niet in de bios de onboard video te disablen.

Maar leens eens een simpel kaartje en kijk of je probleem dan is opgelost, voordat je een dure nieuwe kaart gaat halen.

Ho ho niet zo snel, het kan ook zijn dat een magnetisch veld de monitor verstoord. Normaal trekt ie dan alleen krom maar het kan ook heel goed dat de kleuren verstoord raken.

Dit wordt meestal veroorzaakt door boxen die niet magnetisch afgeschermd zijn. Als je boxen hebt die los van de monitor zijn (Pacardbell heeft ook veel modellen met aangeplakte speakers) zet ze dan eens verder weg. En een flink eindje!

Probeer ook eens via de knoppen op je beeldscherm uit te zoeken of je de monitor opnieuw kunt kalibreren of dat je de kleursamenstelling kunt wijzigen.

Hallo

De meeste monitoren "degaussen" bij het opstarten .

Indien niet , zal er altijd een manuele "degauss" mogelijk zijn.

Een "magnetische" verstoring zal niet het ganse scherm verkleuren , maar slechts een deel , o.k. , soms een groot deel , maar het zal wel steeds in vlekken zijn , dus zeker nooit egaal gekleurd....

Het niet vertonen van 1 specifieke kleur , en specifiek een neiging naar het blauwe toe duidt toch op een onderbreking van een videokleur hoor.

Je kunt ook eens deze monitor(s) specifiek aansturen d.m.v. een rood , groen en blauw beeldscherm , deze test eventueel eens herhalen op een "spare" p.c , het ontbreken van 1 van deze geeft ook al uitsluitsel.

Heb je die monitoren , die deze defekten vertonen ook al eens uitgetest op een "andere" p.c. ??

Indien ja , tijdens deze "test , ook al eens "voorzichttig" de s.v.g.a. kabel bewogen , en uiteraard eens gekeken naar het beeld ??

Peter

Kabel

Ik heb het zelfde probleem gehad bij mij lag het aan de kabel van monitor naar videokaart, probeer een beetje te rommelen en kijk of het dan beter word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan