Geen schijf om windows op te installeren?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

raredingskes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Hallo,

Ik zit met een probleem, als ik windows xp wil installeren krijg je een blauw scherm met verschillende keuzes: ENTER voor installeren, R voor herstellen en EXIT...
Hier moet je normaal gezien een of meerdere harde schijven zien staan in het kadertje onderaan het scherm, dit is bij mij dus niet het geval:shocked:
wat moet ik hiermee doen?

Hier plaats ik even wat er is gebeurt voor ik dit tegenkwam:

Pc startte normaal op, ik installeer software, na ongeveer halfweg de installatie valt de pc uit. Bij het opnieuw opstarten komt er een controle van de harde schijven(heb er 2 denk ik of het zijn partities). Na geen problemen gevonden te hebben verschijnt een blauw scherm->kan "\systemRoot\System32\config.SOFTWARE "niet vinden:(
Daarna herstartte de computer en deed weer het zelfde, en bleef zo in een loop steken.
Mijn conclusie was dus dat dit niet zomaar te verhelpen was en windows moest geherinstalleerd worden, waarna ik dus vastzit op dit blauwe scherm dat ik hierboven heb besproken, en als ik toch doorga(ENTER) dan geeft hij een foutmelding waarvan setupdd.sys waarschijnlijk de oorzaak is.

Enig idee?(misschien iets met de driver van de harde schijf of werkt dat volledig anders?)

Alvast bedankt iedereen.

wat voor harde schijf zit er in je computer? sata/ide?

Geen idee, hoe kan ik dit te weten komen als ik mijn pc niet kan opstarten...
ik weet wel dat iets met FAT32 is als je dat bedoelt

Oh sorry had ik even niet gezien, een desktop pc
bedankt voor de sneller reactie:thumb:

Arnens bedoelt het typenummer van jou Acer. Zonder dat nummer kunnen we er nooit achterkomen om welke hd het gaat en welke specificaties de pc nog meer heeft.

Dus vermeld ook even het typenummer!

Dat weet ik niet. Maar wat ik wel weet, misschien kan dit helpen. In Bios staat bij harde schijf -> HDD:3M-HDT722516DLA380

Typenummer zal wel ergens op de kast staan of op de documentatie die je bij de pc hebt.

De computer heeft een sata harde schijf. de driver hiervoor zit niet standaard bij de driverpack op je xp cd. Probeer het volgende:

Download Intel Matrix drivers hier en sla dit op in de hoofdmap van de C: schijf.
Pak het bestand uit met WinRar naar de map c:\iata57_enu
Ga naar de map C:\iata57_enu\Winall\Driver
Kopieer de hele inhoud van die map naar het bureablad.
Maak een XP CD waarin je alle "SATA AHCI Controller" drivers integreert vanaf het bureablad. Gebruik hiervoor nLite, en integreer direct ook even SP2 (NL) of SP3 (NL)

Kijk daarna of je bij de XP installatie vanaf die aangepaste XP cd de harde schijf wél kunt zien en partitioneren.

Ok dus als ik het goed begrijp van die nlite:
windows cd erin en kopieren naar bureaublad in een mapje
de drivers(inhoud van C:\iata57_enu\Winall\Driver) erbij steken
nlite starten en een cd/dvd maken van die ene map met windows en de drivers erbij?

Ik zou niet zo gaan hannesen met nLite, maar het gewoon zelf doen zoals het hoort.
Aan je identificatie van de harde schijf te zien is het een schijf van IBM/Hitachi. Als het goed is heb je een driver-diskette bij je moederbord gekregen, waar de driver voor je harde schijf op staat.

In dat geval is het een kwestie van:

Booten vanaf de Windows XP-CD;
Na verloop van tijd staat er een mededeling onder in beeld om op F6 te drukken;
Druk dan dus op F6;
Doe dan de driver-diskette er alvast in;
De Windowsinstallatie gaat verder;
In het volgende scherm wat in beeld komt op de S drukken;
Windowsinstallatie komt alsnog met mededeling om diskette er in te doen, maar die had je er al ingedaan toch, druk hier dus gewoon op Enter;
Kies de juiste driver (voor het juiste besturingssysteem, in dit geval dus Windows XP);
Na een tijdje kom je weer in het scherm waar je eerder op S hebt gedrukt, druk nu echter op Enter;
Windowsinstallatie gaat weer verder en de rest wijst zich vanzelf.

Kheb op die pc geen diskettestation dacht ik(wat ik zelf nogal vreemd vind). Maar ik zal het wel in orde krijgen denk ik, ik zal mij volgende week eens mee bezig houden(heb nu nogal veel werk). Ik zal volgende week dus posten hoever ik sta, en het al dan niet gelukt is

Kheb op die pc geen diskettestation dacht ik(wat ik zelf nogal vreemd vind). Maar ik zal het wel in orde krijgen denk ik, ik zal mij volgende week eens mee bezig houden(heb nu nogal veel werk). Ik zal volgende week dus posten hoever ik sta, en het al dan niet gelukt is

Ja, dan blijf je idd toch met nLite zitten ja. Mijn volgende PC komt wel weer een diskettestation in, zoals je ziet, men kan nog steeds niet zonder.

je hebt gelijk met je r en installeren en zo
als je gaat voor installeren krijg je onder in beeld weer meerdere opties en een daarvan is partitie verwijderen (of zoiets)
die moet je hebben dan kun je je schijf opnieuw indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan