geen schijfletters meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Ik heb inmiddels nagenoeg al mijn schijfletters verbruikt op mijn PC
Partities en netwerkverbindingen.
Zijn er manieren om dit op te lossen

Stationsletters wijzigen, toevoegen of verwijderen

Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik in het linkerdeelvenster op Schijfbeheer.

Klik met de rechtermuisknop op het station dat u wilt wijzigen en klik vervolgens op Stationsletter en paden wijzigen.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Als u een stationsletter wilt toewijzen als er nog geen letter is toegewezen, klikt u achtereenvolgens op Toevoegen, op de letter die u wilt gebruiken en op OK.

Als u een stationsletter wilt wijzigen, klikt u achtereenvolgens op Wijzigen, op Deze stationsletter toewijzen, op de letter die u wilt gebruiken, en op OK.

Als u een stationsletter wilt verwijderen, klikt u op Verwijderen en klikt u vervolgens ter bevestiging op Ja.

Best knap dat je 24 schijfletter op hebt, a: en b: willen niet?
Indien wel als netwerkschijf, dan heb je er nog 2.

Gebruik driveletters voor je interne schijven. Voor alle andere locaties in het netwerk kan je netwerklocaties koppelen. Die hebben geen driveletter nodig en bereik je via een UNC pad.

Voorbeeld:
Clipboard01.jpg

Clipboard01.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan