geen signaal bij DisplayPort -> HDMI adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

roontje

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
vanwege mijn Dell laptop heb ik een display port uitgang. Altijd een display port -> hdmi kabel gebruikt, maar omdat de pinnetjes van de stekker een beetje verbogen zijn maakt deze soms geen contact.

ik heb onlangs een DisplayPort -> HDMI adapter (zie foto en omschrijving) aangeschaft om van dit probleem en om van het kabelgewissel af te zijn (heb op mijn lcd tv maar één hdmi ingang). Het probleem is dat de tv nu helemaal geen signaal ontvangt. Ik heb eens gekeken naar de pinnetjes en het viel me op dat de hdmi kabel "slechts" 18 pinnetjes heeft netjes in een rij en de 19e een beetje teruggetrokken. Klinkt wellicht een beetje raar. Zag op internet dat dit 19e pinnetje vaak voor de stroom zorgt. Geen idee of dit iets uitmaakt. Of moet ik een andere HDMI kabel aanschaffen?

Wie oh wie kan mij hierbij helpen.

tragant65091.jpg

This adapter enables you to connect devices with Displayport via a HDMI. The Displayport is standardized universal connecting standard by VESA for the transfer of video and audio signal. It can be applied for monitors, TV to computer, DVD-player and similar devices.

Specification
# Displayport 20pin male > HDMI 19pin female
# HDMI 19pin 1.3 compatible
# Supports resolutions of up to 1920 x 1200/1080P
# Gold-plated connectors
# Displayport with snatch lock
# Cable length 20cm with connectors

System requirement
# a free Displayport connector

Package
# Delock poly bag

Status