Geen signaal bovenverdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

twndls

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2015
Sinds kort zijn we verhuisd en op bovenverdieping lijkt er nu geen wifi signaal te zijn (Telenet).

Wat raden jullie mij aan om dit probleem te verhelpen? Ik las al een en ander over extra router of access points (al dan niet via powerline). Een wifi repeater lijkt de minste oplossing te zijn, dus laat ik links liggen.

Waarop moet ik zoal letten? Rekening houdende dat er op bovenverdieping ook een digicorder komt.

Een utp contactdoos is voorzien.

Thx!

Hoi,

Ik zou een netwerkkabel naar boven leggen en dan een switch zoals deze bv plaatsen maar zullen vast nog andere oplossingen zijn.

Ehm Modag, je zegt switch en je link linkt naar een router??

een utp contact doos is aanwezig en ook aangesloten?
Dan zou ik gewoon een simpele switch nemen en alles bekabeld aansluiten als dat mogelijk is.
Wil je perse via wifi dan is een accespoint voldoende die sluit je aan op je utp-wcd(nadat je hem volgens de handleiding hebt ingesteld) en klaar is twndls
Wil je allebei deze opties pak dan een router( bv die uit modag zijn link) en stel die in als switch en sluit hem aan op je utp-wcd.

Laatst bewerkt:
Ehm Modag, je zegt switch en je link linkt naar een router??

een utp contact doos is aanwezig en ook aangesloten?
Dan zou ik gewoon een simpele switch nemen en alles bekabeld aansluiten als dat mogelijk is.
Wil je perse via wifi dan is een accespoint voldoende die sluit je aan op je utp-wcd(nadat je hem volgens de handleiding hebt ingesteld) en klaar is twndls
Wil je allebei deze opties pak dan een router( bv die uit modag zijn link) en stel die in als switch en sluit hem aan op je utp-wcd.

Ok thanks. Wel nog niet helemaal duidelijk, haha ^^.
Ik verkies wel om draadloos te hebben. Zal gebruikt worden voor laptop, ps3, chromecast. En ook in andere kamer, dus moet wel draadloos zijn. Probleem is dat ik niet echt verschil snap tussen een AP en een router. Én welk model ik nodig heb in beide gevallen. Waar moet ik op letten etc..

Een accespoint is niet meer dan een draadloze switch. Lees hier accespoint voor switch en je bent een heel eind.
En hier wat leesvoer over een router.

Ik zou in jou geval kiezen voor een wifirouter omdat je dan de mogelijkheid van draadloos en bedraad hebt.
En welke dan?? Dat ligt aan je budget. Ze zijn er in vele smaken en prijsklasses.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat die utp-wcd, waar je het in je eerste post over had, werkt.

Een accespoint is niet meer dan een draadloze switch. Lees hier accespoint voor switch en je bent een heel eind.
En hier wat leesvoer over een router.

Ik zou in jou geval kiezen voor een wifirouter omdat je dan de mogelijkheid van draadloos en bedraad hebt.
En welke dan?? Dat ligt aan je budget. Ze zijn er in vele smaken en prijsklasses.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat die utp-wcd, waar je het in je eerste post over had, werkt.

Dacht idd ook dat router beste optie zou zijn.
Budget zou ik toch liefst rond de € 50-75 houden. Al weet ik niet of ik daar goed zit of niet, te veel aanbod om goed te zijn denk ik :p waardoor ik niet weet op welke criteria ik moet letten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan