Geen signaal meer op mijn ps3 via hdmi!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmerfudge

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Hoi mensen,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb mijn ps3 al een jaar welke ik samen met een 32" LG hdready tv had gekocht.

Mijn ps3 is met een hdmi kabel (logitech) aangesloten op de tv (1 hdmi ingang), welke tot afgelopen woensdag perfect werkte.

Nu heb ik afgelopen woensdag de hdmi kabel uit mijn ps3 gehaald en op mijn pc aangesloten.

Later die avond heb ik de kabel terug op mijn ps3 aangesloten heb vervolgens mijn tv op de hdmi ingang gezet zoals ik altijd al deed,

alleen krijg ik nu het bericht "geen signaal".

Ik heb alles al geprobeerd, ik heb hem geresset door de aan uit knop ingedrukt te houden.

Ik heb hem helemaal gereset door hem in standby in te drukken en ingedrukt te houden totdat hij van groen weer op rood springt.

Vervolgens heb ik de AV kabel aangesloten, en krijg ik het berichtje dat er een hdmi apparaat is gevonden en of ik die wil gebruiken.

Wanneer ik op ja klik en de tv op de hdmi ingang zet zie ik weer "geen signaal".

Als ik dit handmatig via "display settings" doe wordt mijn beeld zwart op de av ingang en zie ik weer op de hdmi ingang "geen signaal".

Vervolgens heb ik ook geprobeerd om hem via system settings terug te zetten naar de fabrieks instellingen, ik heb zelfs system restore gedaan maar niks werkt.

De kabel en tv zijn niet het probleem aangezien ik gewoon beeld heb op de hdmi ingang van mijn tv wanneer ik deze op de pc ansluit met deze kabel. De ps3 ziet wel dat er een hdmi kabel inzit maar geeft vervolgens geen signaal door.

Iemand die mij de oplossing kan bieden?

Alvast bedankt

update!

Mensen ik heb mijn probleem opgelost.

Het is wel een drastische oplossing.

Zoals ik hierboven aangaf krijg ik geen beeld meer via mijn ps3 op mijn lg lcd tv.

Ik heb van de week de ps3 van een vriend van mij geprobeerd op mijn tv met drie verschillende hdmi kabels, maar krijg ook bij hem het bericht "geen signaal". Heb vervolgens mijn ps3 op zijn tv aangesloten en kreeg vervolgens wel gewoon beeld.

Conclusie: het is de tv ander hdmi apparaten werken wel gewoon met mijn tv, alleen vindt mijn ps3 mijn tv niet meer aardig of anderson.

Waarschijnlijk heeft dit met de firmware update van de ps3 te maken. Een oplossing is om de firmware van je tv up te daten of net als ik een geheel nieuwe tv te kopen. Kheb de mijne aan mijn moeder gegeven en heb zelf een 37" Philips gekocht voor 600 euro. En hij is het dubbel en dwars waard, wat een geweldige tv, werkelijk schitterend beeld!

Voor de geintereseerde het is een Neckermann jubileum actie welke geldig is tot 22-9 daarna wordt hij niet meer verkocht of gaat de prijs terug naar 999 euro, de 32" versie is al uitverkocht.

link

Laatst bewerkt:
Ik heb exact het zelfde probleem!

Alleen ben ik niet van plan een andere tv te kopen, ik heb deze tv pas nieuw gekocht....

Weet je zker dat het aan de firmware ligt? En hoe kan ik die dan updaten??

Want scart kwaliteit is echt pauper als je t vergelijkt met HD!!!

Ik wacht met smacht op reacties, wil echt van dit probleem af zijn!

De PS3 heeft lijkt gewoon in orde, de pc heeft schijnbaar je hdmi ingang van je tv kapot gemaakt, door naar ons idee een te hoge resolutie door die poort te sturen.
Kijk pof de garantie van je tv nog geldig is!

Hmm oke... maar ik heb de pc niet aangesloten via de hdmi poort maar via s-video...

Dit lijkt mij toch niet hetzelfde??

Als het goed is heb je op je hdmi kanaal wel geluid? Zo wel zorg dat je je playstation bij de beeldscherminstellingen op de scartkabel op hdmi hebt staan maar stel het nog niet in. Zet je tv dan op je hdmi kanaal waar je ps op aangesloten is. Je hebt geen beeld maar wel geluid, zorg dat je ps3 de instellingen van je hdmi kabel instelt door naar rechts en op Xje te drukken. ALs het goed is springt je playstaion op het hdmi kanaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan