Geen signaal na verhuizing Online

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoeriRotterdam

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Mijn zus is dit weekend verhuisd en heeft haar Online verbinding laten meeverhuizen. Volgens de brieven van Online is het al op 15 februari overgezet, echter blijft het modem aangeven dat er geen adsl signaal is (@ lampje knippert). Op haar oude adres is het modem losgemaakt van de pc, telefoonstekker en stopcontact, verder niets mee gedaan.
Het betreft een Orange Livebox, computer met Windows Vista.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Gewoon domweg het modem weer in het stopcontact geprikt, bij beide telefoonaansluitingen in huis, ik heb namelijk geen idee welke de hoofdaansluiting is.
- Draden (rood/blauw gecheckt) bij beide aansluitingen
- In de meterkast een situatie die ik niet tegenkom op de diverse fora (lasdop oid) aangetroffen: uit de grond komt een 4-aderige telefoondraad, deze loopt en plat rond ptt-kastje in. Die heb ik opengedraaid en het lijkt eigenlijk een soort van kroonsteen constructie te zijn met 6 sets aansluitingen. Van de binnenkomende kabel waren alleen de blauwe en rode aangesloten aan de ene kant, en aan de andere kant twee blauw en twee rood van beide aansluitingen in huis. De rest was niet in gebruik. Ik heb van de binnenkomende kabel blauw en rood aangesloten op een stekkerdoosje en daar vervolgens de lovebox aan; geen effect.
- Vervolgens had ik het idee dat het signaal wellicht op de retourdraden zou staan, ook niet het geval.
- Ik heb ook een ander gloednieuw modem geprobeerd met handmatige instellingen, dit had ook geen effect.
- Ingelogd op het modem om handmatig te connecten.
- Modem resetten.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik vind de aansluiting in de meterkast al zo 'kaal', kan er misschien elders nog een aansluiting zijn? Het betreft een appartementen complex.

Ik zal proberen morgen even foto's te maken, dat verduidelijkt misschien wat.

Ze heeft geen telefoon abonnement. Verse ADSL only zeg maar.
Degene die er daarvoor woonde was een hele oude vrouw, die had wel een vaste lijn.

Dan is die nog af gesloten,dus.
Daarom ook nog geen verbinding.

Als jij de twee draadjes tegen elkaar wrijft,moet je het zien,vonkje.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je?
Volgens Online is het geheel de 15e succesvol verhuisd.

Ligt het probleem dan bij KPN?

Ja,dat kan.
Online is geen eigendom van de lijn.
Dat is Kpn.
Daarom zei ik,probeer een telefoon.
Dus moet bij Kpn aan vragen.

Zal ik morgen even checken of er spanning op staat en de KPN bellen.
Vreemd dat Online dan aangeeft dat alles goed verhuisd is. Zullen ze wel 'vergeten' zijn de lijn in orde te maken. Het hele idee is dat mijn zus helemaal geen vaste telefonie wilde en dit de makkelijkste optie leek.

Dankjewel voor nu in ieder geval :thumb:

Ik hoor net van mijn vrouw,die heeft TELFORT, en geen Kpn.
Denk dat telfort dat regelt.
Bij jou dan online.

Probleem al opgelost?

2 mogelijkheden:
Ten eerste: KPN heeft de kruisdraden in de centrale fout aangesloten. Dat zal de eerste keer ook niet zijn.
Ten tweede: Je moet op een ander aderpaar op de ISRA zijn. Kun je eens een foto maken van de ISRA en die hier posten. Dan kan ik je vertellen wat je het beste kan doen.

Gelukkig wel, de fout bleek uiteindelijk inderdaad bij KPN te zitten. Het ISRA punt bleek gewoon de koperbuis te zijn waar de draad uit komt.
Bedankt voor je hulp! :thumb:

Deze mag dan dicht.

Super Joeri,

Klik dan wel rechts onderin even op het linkje "vraag is opgelost" aub.
Dan wijzigt de status van de vraag en weten wij ook waar we aan toe zijn.... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan