Geen signaal na verhuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compmaniac

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Ik ben sinds kort verhuisd en mijn Online ADSL verbinding is inmiddels meeverhuisd volgens Online (dit na iets vertraging omdat er bij de leveraar van de telefoonlijn, niet KPN maar een ander, iets niet goed was gedaan).

Ik krijg echter geen signaal op mijn modem. Nou had ik op mijn werk vandaag Online aan de telefoon en die zei dat ik de rode en blauwe draad van boven moest omwisselen met de oranje en witte van onder. Ik thuis gekomen het kastje open maken, zie ik dat boven inderdaad een rode en blauwe zijn aangesloten (links en rechts) en links onder een oranje. Rechtsonder is met een blauw draadje verbonden met rechtsboven en de witte zit los. Ik heb allerlei combinaties geprobeerd maar niks werkt.

Iemand van jullie een idee? Enige aansluiting in huis is in de woonkamer.

Ik weet ook niet wat vangelder2 bedoelt hoor! Ja, hij geeft aan dat hij denkt dat het signaal niet goed doorkomt en dat je daarom moet proberen het modem hoger te plaatsen voor een beter signaal.

Maar dat heeft totaal geen invloed op jou probleem, daar je geen signaal hebt...

Geeft Online aan dat het signaal wel correct word doorgestuurd? Heb je de handleiding gevolgd? Als de draden zo zitten als volgens de handleiding, moet het goed zijn.
Als je dan dus geen signaal krijgt, hoeft het niet zo te zijn dat jij de boel niet goed hebt aangesloten, maar dat het signaal niet juist word doorgesuurd. Dat kan bij zowel Online als bij de de telefoonlijn beheerder liggen.

Het is een beetje lastig een goed beeld te vormen, daar we niet weten om welk modem het exact gaat.

Het is een Livebox van Online (destijds nog Orange). Het modem heet Base F@st 3202.

Laatst bewerkt:
Ok, maar heb je de handleiding gevolgd bij het aanleggen?

Nogmaals, als er op het modem al geen lampjes branden (ik heb overigens hetzelfde modem) en alles is correct aangesloten, is of jet modem stuk of er word geen signaal doorgegeven.

En voor dat laatste moet je dan toch echt bij online of de telefoonbeheerder zijn.

Dus, alles aansluiten volgens de handleiding en daarna kijken of er lampjes gaan branden (stekker zit wel in stopcontact neem ik aan)

Geen lampjes, kan je dan eens testen of een ander modem wel verbinding krijgt of test de jouwe op een andere aansluiting (familie bijv.) Op die manier kan je uitsluiten of het probleem in het modem zit.

Is dat allemaal goed, dan dus online of de telefoonbeheerdeer aanspreken (overigens, je kan je telefoonkosten bij online declareren als blijkt dat de fout bij hen zit)

Laatst bewerkt:
Er branden wel lampjes. Die van de draadloze verbinding brandt, en het @-lampje knippert. En die laatste moet continu branden als er verbinding is. Heb hun al een paar keer aan de telefoon gehad en zij zeiden dat ik niks kan declareren :s

Er branden dus wel lampjes...

Dat is iets heel anders als je in het begin aangaf.

En nogmaals, volgens online zou alles moeten werken?
Aansluiting via handleiding gevolgd?
Getest?

Het is wel erg belangrijk dat je alles zou duidelijk en volledig mogelijk beantwoord, daar b wij niet de situatie bij jou kunenn bekijken.

En op het moment dat de fout bij hen ligt, kan je wel degelijk declareren! Ik heb dat ook kunnen doen, 1 maand abokosten terug gehad en grootste deel telefoon kosten!

Maar geef nu eerst eens duidelijk antwoord op de voorgaande vragen.

Ik snap je reactie niet helemaal. Ik heb nergens gezegd dat er geen lampjes branden.... Ik heb alleen gezegd 'ik krijg geen signaal op m'n modem'. Wat inhoudt dat er geen adsl signaal doorkomt.....

Handleiding gevolgd. Getest, ja werkt dus niet anders zou ik hier niet een vraag plaatsen.

Online zegt dat het moet werken en ze gaan nu weer contact met KPN opnemen.

Je gaf aan geen signaal in je eerste post en nergens dat er lampjes knipperen/branden. Vandaar.

Verder geef je in je eerste post aan dat je niet kpn maar een ander hebt

(dit na iets vertraging omdat er bij de leveraar van de telefoonlijn, niet KPN maar een ander, iets niet goed was gedaan)

Nu geef je aan dat het wel kpn is?

Verder, heb je jou modem elders getest? Of een ander modem bij jou? Ik kan uit je antwoord dat niet opmaken. Wel dat je de handleiding gevolgd hebt. Dus dat zit goed.

Het kan ook simpelweg een probleem zijn van kpn, was bij mij ook het geval. Letterlijk zat bij kpn mijn stekker er niet in...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan