Geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNFecT

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Hallo,

Ik zit al een tijd met het volgende probleem steeds.

(Meestal) tijdens het gamen valt mijn beeld ineens helemaal weg (geen signaal), er is nog wel geluid (dat als gevolg soms hapert) en de computer doet het verder nog wel.

De enige manier om dit te verhelpen is om de power-button ingedrukt te houden, en proberen de PC opnieuw op te starten.
Maar ook hier start de computer opnieuw met zwart beeld. Na een paar keer te hebben geprobeerd krijg ik het voor elkaar om hem na een paar minuten pas op te starten met signaal.

Videokaart: Nvidia GeForce GTX-280
Monitor: Samsung Syncmaster SA350

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het is zeker dat het aan de videokaart ligt, dit heb ik uitgetest door mijn VGA kabel aan te sluiten op de on-board videokaart die het vervolgens wel deed.
Aan de temperatuur van de kaart ligt het niet, want ook start hij soms op zonder signaal na de pc een dag niet gebruikt te hebben.

Groeten,
iNFecT

De chip kan stuk zijn, wat ook kan is da ie ergens bv een capacitor heeft die stuk is, of BSDJ , of: bad solder joint, ook wel een losgekomen soldeerplaats, waar iets loszit, probeer de kaart even in een andere pc, of stop er eens een andee in, het kan e mobo ook zijn, die niet compatibel meer s, of slecht kontact heeft met je kaart, dus moederbord (mobo) kan niet worden uitgesloten, dus, de verdachten sijn de videokaart en het mobo

Zal ik proberen.

Sinds gisteren heb ik helemaal geen signaal meer gehad met mijn Nvidia kaart. Hij werkt wel en hij maakt veel geluid (Fan), maar toch krijg ik geen signaal.

Net even de kast open gehad en gelijk even de videokaart opengehaald om te kijken of mij er nog iets aan opviel. Na wat stof verwijderd te hebben, de kaart weer in elkaar gezet en in de computer gedrukt.
Computer opgestart, en hij geeft weer signaal. Of hij binnenkort weer uitvalt en hoelang nog voordat dat zal duren weet ik niet.

Ook heb ik geen idee waar het nu aan heeft gelegen. Is het het stof? Of zat er een stekkertje niet helemaal goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan