Geen snelkoppelingen/mapjes in start menu na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchli

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
15
Hallo,

Ik heb net een nieuwe Dell computer met Windows 7. Nu ben ik mijn benodigde programma's aan het installeren. Hierbij loop ik echter tegen een probleem aan. Normaal krijg je toch mapjes en snelkoppelingen in je start menu van programma's die je installeert. Bij mij is dat niet het geval voor de meeste programma's :(. Er worden geen mapjes of snelkoppelingen aangemaakt en als ik een programma wil starten moet ik deze zoeken in c:\Program Files\....

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
 
Oke, ik heb al iets gevonden. Heb nu in de map opties ingesteld dat ik verborgen bestanden en mappen kan zien. Als ik nu naar C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs ga zie ik daar nu wel de snelkoppelingen staan, maar dan verborgen.

Kan het nu dus aanpassen. Maar hoe komt dit? Hoe kan ik dit veranderen dat als ik iets de volgende keer installeer dat deze niet verborgen zijn :S?
 
Dat is gewoon Menu Start.

Kijk eens waar die snelkoppelingen naar verwijzen (rechtermuisknop > Bestandslocatie openen).
 
Die verwijzen gewoon naar de .exe files van de programma's die ik heb. Alleen zijn die snelkoppelingen op een of andere manier automatisch verborgen (als ik in eigenschappen -> algemeen kijk, zie ik dat de tick boxen ook staan aangekruist op verborgen) waardoor je ze niet in het menu ziet.
 
Die verwijzen dus gewoon naar Program Files ?
 
Ja bijvoorbeeld firefox: C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan