Geen spelers meer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youdragon

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
ik had in mijn pc een dvd speler en een cd brander, en hebik een dvd brander aangeschaft. Dus heb ik de dvd brander in de plaats van de cd brander gezet (ja alle kabels zitten goed). Dus doe ik de pc aan en zie ik alleen de dvd speler staan en niet de dvd brander. Hoe zou dat komen???

:(

Heb je ook op de pinnetjes gelet ?

Master - Slave - Cable Select ?

Als bv. 2 cd-roms op 1 kabel zitten, dan moet 1 cd-romsplr ervan op master staan en de andere op slave.

Laatst bewerkt:
ik vermoed dat je jumpers niet goed zitten.
Achteraan je dvdrom zitten jumpers, zet deze zoals die van de cdrom.

ziet je bios de dvd brander wel?
dus tijdens opstarten kijken in dat zwarte scherm of je daar de dvd brander voorbij ziet komen.

èhh master en slave??? waar hoort master en waar hoort slave??? misschien kunt u dat uitleggen want ik heb het gewoon vervangen

Kijk achter op de cdbrander en bekijk hoe daar de jumper staat (master of slave) en bekijk ook de achterkant van de dvdbrander en zet de jumper ook op master of slave. Waarschijnlijk staat het nu op CS (cable select)

Op het etiket staat de afbeelding hoe master/slave moet gepinned worden.
Of op de achterzijde waar je de kabels insteekt.

Welke type heb je eigenlijk ?

pc_06.JPG

CS= cable select
SL= Slave
MA= Master

Als ge uwe pc opstart dan zie onmiddellijk staan primary master, primary slave, secundary master en secundary slave. Als dat komt dan druk op je toetsenbord op de knop Pauze en laat ons weten wat erna die opsommingen komt. vb: primary master: hd.

ik zie het al, de dvd speler staat op master en dan moet de dvd brander op slave?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan