Geen spellingscontrole in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

8bits+

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Berichten
156
Als ik in een word ducument spellingcontrole aanklik, ofwel 'ABC', of Extra>Spellingcontrole, of Extra>Opties>spelling en gram. springt het document van het scherm en kom ik in de vorige map terecht.
Ik heb eens groete schoonmaak gehouden, doe dat overigens regelmatig, maar dat helpt niet.
Ik heb bij problemen oplossen gekeken en ook alle vragen op Helpmij nagelopen maar zie geen oplossing.
Waar ligt de oorzaak?
 
Bij nader inzien is het verschijnsel ruim 4 weken geleden voor het eerst opgetreden na de installatie van FrontPage 2002. Toen die weer verwijderd was had ik geen probleem meer.
Vorige week heb ik weer FrontPage geïnstalleerd en prompt gaat het weer fout. Maar dit keer treedt na de verwijdering geen verbetering op.
Misschien helpt dit voor de oplossing.
 
Ik vind in de map; Program Files, microsoft frontpage en vervolgens version 3.0 en bin.
Als ik die wil verwijderen krijg ik; kan bin niet verwijderen want het is door een ander programma in gebruik?
 
ja ik heb denk ik de oplossing
maar dan zou ik eerst even moeten weten welke windows u heeft
 
Windows XP Professional.
Geweldig als u een oplossing weet. Ik klik nu ieder woord, met een rood kringeltje, rechts aan en vervolgens 'alles negeren'. En dat is aardig wat werk.
Ik ben benieuwd.
 
ik zou het even goed moeten typen het staat er over een kwartier op (nu 12.15)
 
Klik op start -> op instellingen -> configuratiescherm -> datum, tijd, taal en landinstellingen -> landinstellingen -> talen -> details -> verwijder zover mogelijk alle talen even uit die lijst -> klik op toevoegen -> bij invoertaal Nederlands (Nederland) -> bij toetsenbordinsteling/IME verenigde staten -> klik op ok -> klik nu de taal aan die je net heb aangemaakt en klik op toepassen als het goed is word de taal nu dik gedrukt -> en start word op en stel daar Nederlands in

graag hoor ik of het is gelukt timshumor@lycos.nl
 
Helaas, het is niet gelukt.
Bij landinstellingen staat nu Nederlands (Nederland)
en bij talen > details NL Nederlands, toetsenbord Nederland. Dat krijg ik niet meer ingesteld op IME Verenigde Staten.
Dus via Systeemherstel alles in de oude staat gebracht.
Als ik Word opstart, enkele regeltjes intik en op spellingcontrole druk wordt Word onmiddellijk afgesloten en ben ik het document ook kwijt.
Raar maar het is niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan