Geen stroom op moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coldhatez

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Beste mensen,

Ik heb gisteren middag mijn nieuwe Moederbord + i5 2500 3.1ghz + DD3 geheugen ontvangen, en ben deze in mijn kast gaan instaleren.
Ik heb best een oude kast (uit 2007) ik heb op school (ik deed een ict opleiding) wel is een pc uit elkaar gehaald en inelkaar gezet.
Maar er is nu dus een probleem.
Ik heb alles geplaatst waar het moet, behalve de Power SW, Power Led, H.D.D led, Reset SW.
Deze kan ik niet plaatsen omdat ik de Power SW en de Power Led boven moet plaatsen waar er 4 pins zitten, maar de Power Led heeft er 3, en de power SW heeft er 2, dus dat is 5.
En beneden zitten er 5 pins word er 1 niet van gebruikt omdat de H.D.D led en de Reset SW bijde 2 pins gebruiken..

Specs :

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=H61M-VS (Zit ook een plaatje bij)
Intel i5 3.1ghz
Ati radeon 4850
Kingston 2gb ddr3
700gb hardeschrijf
Antec kast uit 2007

Als iemand me hiermee kan helpen zou ik het zeer op prijs stellen!

Alvast bedankt.

Edit : ik was vergeten te melden dat er geen lichtjes branden in de kast als ik stroom aansluit, ook geen fan's die gaan draaien..

Laatst bewerkt:
Is het ook niet mogelijk om de Power-switch te plaatsen zonder de L.E.D stekkertje ?

power LED is optioneel .. zolang het maar aan gaat toch :)

je kan ook aan de HDD LED zien of het wel of niet aan staat .. of een gekleurde Fan te plaatsen :)

Ik ga even proberen om alleen de powerswitch te verbinden.
Maar HDD LED geeft geen lichtje ofzo, wat ik ook probeer, ook als ik hem aansluit aan de stekker, ik krijg geen lichtje of iets..

Ik heb alles neergezet zoals het moet, zonder de power LED, en dit werkt helaas niet.
Geen lichtje die gaat branden, en hij start ook niet op.

balen ...
Ik neem aan dat je zeker weet dat de voeding compatible is met het moederbord.
Werkt de voeding wel op een andere moederbord ?
zo ja dan kun je die uitsluiten van dat hij kapot is.

als alles verder zo zit zoals het hoort heb ik nog 1 optie wat ik zelf ook doe als het niet werkt.

Alles van de moederbord halen .. en beginnen weer bij het begin aanzetten met alleen cpu,
dan als dat niet lukt met geheugen .. als dat ook niet werkt dan heb ik meestal zoiets van: ik doe een beroep op mn garantie .. of wacht tot iemand anders een mogelijke oplossing heeft
Misschien een diode opgeblazen ( ja dat is mogelijk bij het aansluiten heb ervaring :( )

Nee ik weet niet zeker of de voeding compatible is met het moederbord, maat het lijkt me wel, ik heb namelijk een 24 pin voeding. (500W)

Ik ga dit proberen, wat nou als die het wel doet met de CPU alleen? en hoe weet ik dat zonder me pc aantezetten (want dat kan niet zonder die power SW etc.)

dan is de aansluiting van de antec kast niet compatible met wat er op de moederbord hoort .. dat is het ergste geval .. want ik denk niet dat je een andere kast hebt voor de moederbord

doet hij het wel met de cpu alleen .. dan heb je kans dat het geheugen niet compatible is ..
of in het verkeerde slot.. zo kun je in stapjes te weten komen van hoe of wat ..

Nope, met alleen cpu doet ie het ook niet :(

Ik heb inderdaad 3 kabeltjes los hangen van me pc, 1 is een PCIE slot maar die zit ook op me gpu dus dat maakt niet uit, de andere 2 zijn een 6pins en een 8 pins voor iets..

Er is misschien een oplossing .. nu weet ik alleen niet of dat bij elke pc boer te halen is,
maar je kan er altijd om vragen.
Of hun een passende Power switch hebben voor jou moederbord om te proberen,
als het past en werkt moet je hem ook erin zien te bouwen eventueel aan de achterzijde om maar en optie te noemen.

Ik weet mijn pc boer, heeft wel dat soort 2e handse dingen liggen eventueel ook nieuw mits op voorraad

ik heb ooit eens een pc aan de gang gekregen door de reset knop te laten functioneren
als aan/uit knop .. dit is geen aanrader voor een nieuw moederbord

wat betreft de andere aansluitingen zal waarschijnlijk 1 voor floppy of iets dergelijks zijn denk ik

verder kan ik je denk ik niet helpen , of er moet me nog iets te binnen schieten

V.w.b de stroomvoorziening van het moederbord; dat heeft ook een aparte 12V 4pin aansluiting nodig, zit boven de 2 geheugenslots. Ooit had ik die ook niet aangesloten, niets werkte. Zodra de 4polige stekker er in zat werkte alles toppie!

Aansluitblok:
4 pin speaker - de buitenste 2 zijn meestal de signaalpennen. Ik heb ooit eens een oude kast gebruikt, net als jij nu. Ik heb met een kniptang sommige stekkers "op maat" moeten knippen omdat het anders niet paste... :)

7 pins blok: Aan de rand van het moederbord vlnr + en - van de HD, + en - van reset.
t.o. HD: + en - van het power lampje, en t.o de reset zitten de + en - van de aan/uit knop.
Zou moeten werken..
Als er van de 3 van je powerled maar 2 zijn aangesloten moet je misschien ook het stekkertje op maat knippen* :)
* op eigen risico...

ps; heeft jouw voeding alleen een 24pins aansluiting voor het moederbord en geen 4pins dan zul je ook een andere voeding moeten kopen...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie andtwoorden,

Solaris, ik heb een 24 pins stroom, en een 4 pins in een vierkant.
Dat is eigenlijk het enige wat ik kan begrijpen uit je post, kan je het andere een beetje uitleggen met die +jes en -jes?

Beste mensen,

Mijn probleem is opgelost, en ik heb hier zeker van geleerd.

Gisteren avond is mijn oom wezen kijken (hij weet veel van computers) en we hebben 2 uur zitten kijken naar mijn moederboord, het probleem bleef nog steeds wat we ook probeerden.
Uiteindelijk hebben we 1 voor 1 de kabels losgelopeld, en me oom zei op een gegeven moment dat een kabeltje hier niet hoorde (ik had perongeluk dubbel mijn fan aangesloten, die eigenlijk al ergens anders was aangeloten, niet op mijn moederbord of iets) dit veroorzaakte kortsluiting waardoor me pc niet aanging, gelukkig had mijn moederbord een fail-safe, waardoor me moederbord het alsnog deed als ik deze 4 pins weghaalde.

Bedankt voor jullie hulp, dit was een "domme" fout van mij, waar ik zeker van heb geleerd voor de toekomst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan