geen stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko04

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2005
hallo, ik heb alles onderdelen bij elkaar gekocht en nu probeer ik die allemaal aan te sluiten op het moederbord. was me ook gelukt alleen wil die niet aangaan. ik heb een atx voeding een asus amd moederbord a8v deluxe voor een agp videokaart. ik heb bij de voeding een 20 pin powersupply aangesloten, een 4 pin 12 volt power en ik heb nu nog een aux 10 pin over die ik nergens op het bord kan plaatsen. nu heeft die volgens mij ook geen toegevoegde waarde voor de stroom volgens mij. mijn fans, ik heb er drie, gaan alle aan, maar de pc wil maar niet opstarten, weet iemand raad?

Ik heb even naar de layout van je mobo gekeken en zo te zien zit daar een 24 pins voedingsconnector op. Dus dat zou het probleem kunnen zijn. Waarschijnlijk heb jeen power good. Een voeding met een 24 pin connector? Ik hoop voor u dat er geen beschadigingen zijn.

ehhh nee dus!,
ik heb het mobo direct met schroefjes vastgemaakt...oeps?? sorry voor mijn onwetendheid maar dat zijn toch die koperen buisjes die ik dan eerst moet vastschroeven en daarop het main board moet plaatsen toch?? zou ie kapot zijn nu....€ 91,-- slik

even nog terugkomen op de eerste reply...het is een asus a8v deluxe met een 20 pins stroomtoevoer, dat klopt allemaal...maar wellicht ga ik het vanavond nog eens proberen helemaal los te schroeven.....toch hartstikke bedankt voor jullie reacties..toppie:thumb:

nou je hebt kans dat er kortsluiting is geweest en dat je mobo het niet meer doet,maar wie weet heb je nog geluk

gelukt

yoepie...gelukt....door de extra afstandsschroefjes te plaatsen loopt die wel....hij lag er eerst trouwens niet op kast maar ruste op een kleine verhoging en die was blijkbaar niet hoog genoeg!

thanx voor de reacties:thumb:

dus toch niet

te vroeg gejuicht....alles aangesloten, xp erop gezet maar als ik nu een spel wil spelen (welk dan ook) dan knalt hij eruit en soms start windows opnieuw op...ook een keer knalde hij uit windows zonder spel en startte spontaan opnieuw op....zou dit dan toch aan het moederbord kunnen liggen? Ik heb daarna trouwens een nieuwere versie van xp erop gezet en nog doet ie ut niet...wat kan ik doen?

hmm, ik ben bang dat je je moederbord hebt opgeblazen:confused: hopelik voor jou is het dan ook het enigste en zijn er geen andere componenten als processor kapot. maar misschien heb je de verkeerde drivers geinstalleerd?(laten we hopen)

eindelijk

wat blijkt dus achteraf.....heb de hele pc laten doormeten en mijn 2 geheugenmodules (512mb per stuk) zijn kaduuk kapot. heb meteen twee nieuwe gekregen (zat nog garantie op) en nou doet ie het perfect...heb dus weer veel geleerd:cool:

het lijkt me het best dat je je mobo op een andere voeding probeert hoeveel watt voeding heb je?

de nieuwere boarden hebben meenstal een 350 watt voeding nodig

Geplaatst door hardcoregamer
het lijkt me het best dat je je mobo op een andere voeding probeert hoeveel watt voeding heb je?
Heb je het laatste bericht wel goed gelezen?:confused:

Alles werkt weer goed lees ik er uit.:)
Kennelijk kapotte geheugen modules.

nuja, hij moet ook de vraag op opgelost zetten, niet:confused:

Geplaatst door skelle
nuja, hij moet ook de vraag op opgelost zetten, niet:confused:

Hij moet niks. Het is een optie en handig voor de rest.

Maar aan het antwoord kun je al opmaken dat de vraag opgelost is

sorry jongens of meisjes....ik heb hem op opgelost gezet.....bedankt voor de reacties en nog even ter info...ik heb een 350 wat voeding die me aardig veel geld had gekost (merk: be quiet):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan