geen stuurprogramma's tijdens install Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floes3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo allen,

Ik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen.. Dit leek mij de lochischte plek
Mijn laptop heeft op magische wijzen mijn hardeschijf geformateerd..
als ik de laptop aan zet krijg ik alleen te zien dat hij geen boot kan vinden.
Ik heb een windows 10 bootable usb gemaakt en via de bios opgestart. na een tijdje kom ik bij partities instellen en geeft hij aan dat de partitie geen nfts instellingen heeft.
als ik via deze setup formateer krijg ik elke keer een andere error code, deze codes zijn niet te vinden op google en ook niet op de ms site..
Vervolgens dus een bootable usb gemaakt met w7, die aangeeft dat er geen windows stuurprogramma's zijn te vinden.
Nu heb ik als laatste geprobeerd om ubuntu erop te zetten. Dit is gelukt! via ubuntu geprobeerd sommige partities te formateren met nfts maar dit mocht niet helpen helaas..
Terug naar fabrieksinstellingen kan ook niet omdat er dus geen stuurprogramma's opstaan.
Ik wil niet op ubuntu blijven.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Met vriendelijke groet, Floes

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij eerdere Windows versies in ieder geval, kon je behalve formatteren ook partities verwijderen. Dat is wat er volgens mij moet gebeuren.

Bedankt voor je snelle reactie, bij w7 was dit niet het geval. Zal vanmiddag xp proberen

Windows 7 kan partities wissen wanneer gekozen moet worden voor in welke partitie Windows moet worden geïnstalleerd. Dat is wanneer er al voor Installeren is gekozen en niet bij Repareren. Dan zou u moeten kijken bij "Drive options (advanced)" in de kleur blauw. Er verschijnen dan meer knoppen, waaronder Delete.

Op de deze pagina kan u dat zien, dan naar de daarop volgende pagina en u ziet hoe een partitie gewist wordt. Het is een stap voor stap uitleg. Een regel met een partitie moet geselecteerd zijn en ze moeten allemaal weg:

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1.htm#step10

Als delete onverhoopt grijs wordt weergegeven en er geen partities meer zijn behalve één niet toegewezen ruimte, dus het scherm er zo uitziet, maar Windows wil niet installeren dan is er een schijfhulpprogramma voor schijfherstel nodig. Windows komt dan met een foutmelding maar volgens mij is er, wanneer je zo ver komt, altijd een werkbare ruimte op de harde schijf. Het allerbeste formatteerde DOS trouwens, Door XP te gebruiken verwacht ik geen verschil:

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1.htm#step15

Laatst bewerkt:
Zo ver kom ik niet met w7, hij komt niet verder dan zoeken naar een stuurings programma, dit is gelijk de eerste stap

Ik heb mijn vorige bericht verder uitgebreid.
Kunt u aan de hand van de volgende pagina aangeven bij welke stap het is dat de installatie stopt:?

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1.htm#showall

Een goed schijfhulpprogramma op een te maken bootbare schijf, bijvoorbeeld met CDBurnerXP (vreemde naam), kunt u vinden hier.

Sommige SATA harde schijven hebben een stuurprogramma nodig, Windows kan kort na het begin vragen om die driver aan te wijzen. Onderaan moet u in dat geval meteen op Drivers klikken. Anders kan die stap worden overgeslagen. Wanneer dit is waar de installatie al stopt dan zult u op de site van de fabrikant van de harde schijf moeten zoeken naar de driver.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer eerst die driver even, als dat niet lukt volg ik je andere instructies op

Misschien is je probleem simpel op te lossen met die USB stick, afhankelijk van de laptop:
Stop de usb stick niet in een USB 3.0 aansluiting maar gebruik een USB 2.0 aansluiting.

Bij de installatie van W7 vanaf USB kreeg ik eerder deze week een probleem dat hij zocht naar de CD/DVD driver. Dit probleem heb je niet als je de stick gebruikt in een USB 2.0 aansluiting, want W7 kan niet overweg met USB 3.0 aansluitingen.

Tijs.

Dus, Kan geen drivers vinden op Toshiba.
Op support.toshiba moet de hdd uit de us komen.

via google krijg ik alleen driver update managers, die dus alleen voor windows zijn.
Kan geen ubuntu Managers vinden, Ik ben nu een live bootable windows 7 aan het maken waarop ik vervolgens een manager kan instaleren.
Hopelijk kan ik dan een driver downloaden en deze gebruiken voor de windows setup

Misschien is je probleem simpel op te lossen met die USB stick, afhankelijk van de laptop:
Stop de usb stick niet in een USB 3.0 aansluiting maar gebruik een USB 2.0 aansluiting.

Bij de installatie van W7 vanaf USB kreeg ik eerder deze week een probleem dat hij zocht naar de CD/DVD driver. Dit probleem heb je niet als je de stick gebruikt in een USB 2.0 aansluiting, want W7 kan niet overweg met USB 3.0 aansluitingen.

Tijs.

Bedankt voor de tip, maar mijn laptop heeft alleen usb2.0 aansluitingen

Ik heb mijn vorige bericht verder uitgebreid.
Kunt u aan de hand van de volgende pagina aangeven bij welke stap het is dat de installatie stopt:?

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1.htm#showall

Een goed schijfhulpprogramma op een te maken bootbare schijf, bijvoorbeeld met CDBurnerXP (vreemde naam), kunt u vinden hier.

windows-7-install-6.jpg

Na deze stap gaat hij al fout, hij komt met de fout dat hij geen stuurprogramma's kan vinden.

Laatst bewerkt:
Geef even (zo precies mogelijk!) het type Toshiba. Schrijf dus liefst zo'n beetje de hele sticker met type-aanduiding die erop staat over, incl. serienummer.
Drivers van Toshiba zijn op een hoop officiële plaatsen te krijgen.
Voorbeelden:
link1
link2
link3 (ENG variant van link1)

Laatst bewerkt:
Geef even (zo precies mogelijk!) het type Toshiba. Schrijf dus liefst zo'n beetje de hele sticker met type-aanduiding die erop staat over, incl. serienummer.
Drivers van Toshiba zijn op een hoop officiële plaatsen te krijgen.
Voorbeelden:
link1
link2
link3 (ENG variant van link1)

Model: TOSHIBA MQ01ABD075 (AX1P2C)
Disk Size: 750 GB (750156374016 bytes)
Partitionering: GUID Partition Table
Serial Number: X4HZT3EUT
Assesment: Disk is OK (30° C / 86° F)

Dit is alles wat ik kon vinden

Dat is de sticker van de harde schijf. Ik bedoelde de sticker van de laptop zelf.

Tijs.

Zit geen stikker op. Het is een hp beats special edition 15-p098nd

Drivers/support: hier

Mij vallen een paar dingen op, daar:
a. Er is geen driver(set) voor de chipset voor W7, dus zou Windows 7 alles zelf moeten kunnen vinden.
b. Er is sprake van "USB 3.0 Port Replicator-driver". Dat geeft mij het idee dat er wel degelijk (minstens 1) USB 3.0 poort op zit, en dat wordt bevestigd ook in de specificaties:
Externe poorten:
[...]
1 USB 2.0
2 USB 3.0
de handleiding stelt duidelijk dat de 2.0 USB poort de ene poort is naast de hoofdtelefoonaansluiting. [De 2x 3.0 USB poorten zitten naast elkaar aan de andere kant van de laptop.]

Eerste wat ik dus zou doen is de USB installatie memory-stick in die ene USB 2.0 aansluiting gebruiken.

[Overigens kan ik natuurlijk niet uitsluiten dat de hele harde schijf (of de chipset of het moederbord) kapot is.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Indien de notebook was geleverd met windows 8.1 dan zal het een uefi zijn met een GPT schijf.

Vraag is welk OS erop stond bij aanschaf en is de recovery partitie nog te gebruiken.

Windows 7 dient dan een 64 bit te zijn en de stick een uefi bootable en dat is die niet als daar de windows installatie bestanden opstaan.
En XP wil sowieso niet op een uefi/gpt omgeving.

http://support.hp.com/us-en/document/c04758961

Ik heb advies gevraagd een vriend,

Die vertelde mij dat ik tijdens de windows setup bij het scherm waar ik de partities kon instellen ik op shift+f10 moest drukken.
Dit opende cmd, hierin moetst ik DiskPart typen, List disk zodat ik kon zien welke disks er in zaten.
In veel gevallen is dit disk0, Vervolgens Select disk 0. na dat hij geselecteerd was het command Clean typen.
Nu is de disk succesfully cleaned. Nu had ik dus unallocated ram, hier kon ik een partitie mee maken en dit keer wilde hij wel verder gaan met installeren!
Dus nu staat er meer windows 10 op en werkt alles weer prima!

Dank je wel voor jullie hulp allemaal!

Mvg,

Floeske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan