Geen surround?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Goeienavond allemaal,

Ik heb zojuist een 5.1 pcspeakerset gekocht (philips).
Ik heb een soundmax integrated digital geluidskaart, welke surround zou moeten ondersteunen.
Ik krijg alleen geluid uit de frontspeakers, wat erg mooi klinkt, maar niet de bedoeling is.

Ik heb het als volgt aangesloten:

groene jack in groene uitgang geluidskaart
roze jack in roze (in- of?) uitgang
zwarte jack in de blauwe (in- of?) uitgang

Al deze kabels gaan naar de middenspeaker, die het weer zou moeten verdelen, dmv de controlaansluiting, de geluidsinstelling staat op 5.1 ingesteld.
Is er een bepaald foefje om van de ingangen van de geluidskaart uitgangen te maken? Wie kan mij hier mee helpen?

Het gaat trouwens om deze speakers: http://www.consumer.philips.com/con...proxybuster=VMQI5ARQZOIF1J0RMRCSHQNHKFSESI5P&

Het irritante is dat ik niet weet welk type geluidskaart het is, het gaat om een asus p4p8x se mobo en ik kan nergens vinden wat er precies in zit qua geluidskaart :(

Inmiddels al een stapje verder:

De in- uitgangen zijn inderdaad zgn "gedeelde" poorten.
Alle instellingen staan nu op 6kanaals, maar nog steeds geen surround geluid :confused: ??

In zowel het geluidbeheer van windows alswel in het controlpaneel van soundmax staat alles op 5.1 sorround

Tevens alle volumes opengeschoven, nog steeds geen resultaat :(

Dan rijst de volgende vraag:

Worden de lijningangen automatich uitgangen bij een 5.1 instelling of moet je dat ergens apart doen?

Laatst bewerkt:
Verrek, het werkt :D
Keertje opnieuw opstarten deed wonderen :o

Zoals ik kan zien werkt het bij jou geluidskaart net zoals die van mij.(Realtek 6-channel(Soundmax))
Zodra je de configuratie wijzigt, verandert ook de funkties van de aansluitingen.

Bij 2-kanaals
Groen=Lijnuitgang
Blauw=Lijningang
Roze=Microfoon ingang.

Bij 4-kanaals:
Groen=Front uitgang
Blauw=Achter uigang
Roze=Microfoon ingang.

Bij 6-kanaals(5.1):
Groen=Front uitgang
Blauw=Achter uigang
Roze=Center/Subwoofer

Ik heb dan ook nog de mogelijkheid om "Only Surroundkit" in te schakelen, maar dan moet ik een aparte aansluiting op m'n moederbord aansluiten.

[Edit]Lees net dat het werkt.:D[/Edit]

Ja het werkt, alleen hoor ik de achterspeaker nu veel te hard in vergelijking met de andere 3.

Ik heb echt een vage dag vandaag...

200.000 paracetamolletjes door m'n handen gehad, na het werk naar bergschenhoek om wat puterspul te halen, onderweg een scholiertje's fiets total loss gereden (reed er met m'n brommer frontaal tegen aan :evil: ) en was om 4:45 uur al op vanmorgen....

Geplaatst door Sarvo
Ja het werkt, alleen hoor ik de achterspeaker nu veel te hard in vergelijking met de andere 3.
Kun je dat niet met de Windows volume regelingen wijzigen?
(zie bijlage)
attachment.php

In "volumeregeling" >eigenschappen>vinkjes neerzetten bij "Front" en "Rear".

Bijlagen

• front_rear volume.jpg
    front_rear volume.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 94
Geplaatst door Sarvo

Ik heb echt een vage dag vandaag...

200.000 paracetamolletjes door m'n handen gehad, na het werk naar bergschenhoek om wat puterspul te halen, onderweg een scholiertje's fiets total loss gereden (reed er met m'n brommer frontaal tegen aan :evil: ) en was om 4:45 uur al op vanmorgen....

Voor de rest alles OK ? Zou even een paracetamol in nemen en rustig slapen gaan, en geen vieze dromen he :D :thumb:

1 - Ja het gaat wel weer :D

2 - Ik heb de volumes idd gelijkgesteld met de rgelingen enzo ;)

Er zit een "ADI AD1888 SoundMAX 6-channel CODEC
support S/PDIF out interface" op je moederbord.
Bron:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P8X SE&langs=01

Heb je al bij configuratiescherm>geluideffectbeheerder gekeken?
Daar bij "Configuratie van de luidsprekers" hem op 6-kanaals zetten.

heey

het klinkt mischien een beetje raar maar ik kan de configuratiescherm>geluideffectbeheerder niet vinden om die van mij ook naar 6-kanaals te zetten.

zou iemand zo vriendelijk willen zijn en mij in stappen te zeggen hoe ik daar kom.

al vast bedankt

Erik-Jan

Welkom op Helpmij.

Beste EriK-JaN

Je breekt in op een topic die al vrij belegen is, ik raad je aan om zelf even een vraag te starten.
Deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan