geen taskbar ( explorer.exe)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoes

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Hey,

ik heb recent mn xp sp2 er opnieuw opgezet maar ineens als ik terug opstarte ging mijn taakbalk weg en dan terug tevoorschijn maar dan ineens volledig weg. ik snap er niets van.

ik heb al geprobeerd te scannen -> geen virussen.
geen eigenaardige opstart programmas/ servicses.

heeft iemand een idee?:thumb:

sp2 via updates erop gezet?
Komt automatisch binnen met automatische updates.
Je kan in Uitvoeren of in de Opdrachtprompt dit uitvoeren
sfc /scannow dan worden alle beveiligde bestanden gecontroleerd, je moet wel je CD erin stoppen.

SP3 is ook beschikbaar via automatische updates nu.

heb een nlite . dusja heeft niet echt veel zin .

ik ga het maar reinstallen.

Wat allicht zou kunnen helpen, maarja het is ook maar een gok:

Ctrl + Alt + Del -->> Toepassingen -->> Nieuwe Taak -->> explorer.exe

Soms verdwijnt hij idd bij een toepassing zonder terug te komen, en dan werkt dit wel. :)

Je hebt toevallig niet in het contextmenu en bij Eigenschappen "Automatisch Verbergen" afgevinkt staan terwijl je dat niet gewend bent? De taakbalk komt in dat geval naar boven als je er met de cursor in de buurt komt. Veel mensen gebruiken dat niet.

Er is een programma van Kelly's Corner dat taakbalk problemen verhelpt. Niet alle onderdelen zijn gratis, Daar staat dan een sterretje bij, maar het onderdeel "Taskbar is missing" wel. Dat staat bovenaan en is klikbaar, dus als een apart bestand te downloaden. Het is een automatische register-fix. Probeer dat maar eens. http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm Trouwens: zorg eerst voor een systeemherstelpunt - dat kan je register namelijk herstellen. Je zou hiermee ook eventueel terug kunnen gaan naar een datum waarop de taakbalk nog functioneerde.

heb xp er opnieuw opgezet .

heb het niet op auto verbergen gezet want het process werd de hele tijd afgesloten en opnieuw opgestart waarom weet ik ook niet .

maar nu werkt alles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan