• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen tekst indien 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balfer

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
23
Hallo,

Sinds een tweetal dagen ben ik op zoek naar een oplossing voor volgend probleem.
Graag wil ik bekomen dat wanneer het resultaat van een berekening gelijk is aan 0 er geen tekst wordt weergegeven in het vak.

Dus is mijn vraag, kan dit en zo ja hoe doe ik dit?


Alvast dank.
 
=ALS(A1-B1=0;"";A1-B1)

Groet, Leo
 
Hoi,

De formule van Leo klopt niet.
Want wat moet er in de cel met de formule komen te staan, als het resultaat géén 'nul' is .....
Leo gaat er vanuit dat dat het resultaat van de berekening moet zijn, maar dat ik geen 'tekst', dus het lijkt erop dat je iets anders wilt.

Kortom:

=ALS(A1-B1=0;"";"Iets anders dan 'niks'")
 
De formule van Leo klopt niet.

Grappig... 't is maar hoe je 't leest... Ik denk zelf dat er toch echt een waarde van de berekening óf niets moet staan en ziet de TS een nul als 'tekst' en wil dan dus eigenlijk een lege cel hebben....

We zullen het weten als de TS gaat reageren. :d

Groet, Leo
 
Beste vanveelen ;)

De formule van Leo is correct :D

De uitkomst van een berekening is altijd een waarde en geen tekst.
Ik denk dat Balfer zijn vraag een beetje verkeerd geplaatst heeft.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hallo,


Alvast dank voor de reacties, er blijkt inderdaad iets niet juist te zijn want ik krijg in het vakje nu de melding #VALUE!.

Dit krijg ik dus als bv. A1 en A2 niet zijn ingevuld en indien ik voor beide 0 ingeef krijg ik inderdaad een leeg vakje in A3.

Het probleem blijft nu dus twee lege vakjes die #VALUE! geven.
 
Beste Balfer ;)

Gebruik volgende formule:

=ALS(OF(A1="";A2="";A1-A2=0);"";A1-A2)

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,


Ook de formule die ik hier kreeg van Danny helpt niet en omdat ik met de Engelse versie werk (Office 2010) heb ik er dit van gemaakt,


=IF(OR(E28="";I28="";E28*I28=0);"";E28*I28)

Ik vermoed dat dit het toch zou moeten zijn maar de #VALUE! blijft?

Dank aan allen voor het meedenken.
 
Dit was het Leo, hartelijk dank en alle problemen eindelijk van de baan.


Nogmaals dank heren!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan