Geen telefoonnummers toegestaan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jardin

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Hi!

Ik run een grote datingsite en steeds meer nieuwe leden zetten hun
telefoonnummer in hun profiel voor snel contact.. dit is niet de bedoeling en dus
ben ik al lang op zoek naar een Form validation welke controleerd of er in een textarea een
telefoonnummer voorkomt.

Het enige wat ik gevonden heb is een validation op elk nummer wat voorkomt:

Code:
<script type="text/javascript">
	function checkName()
	{
		if (/[\d]/.test(document.getElementById("cname").value)) {
			alert("Name Contains Numbers!");
		} else {
			alert("Name Does Not Contain Numbers!");
		}
	}
</script>

<input type="text" id="cname" />
<input type="button" value="Check" onclick="checkName();" />

Het controleerd dus elk nummer en niet een serie nummers achter elkaar (telefoonnummer 6 of meer cijfers)
Waar ik dus maar niet achterkom hoe te controleren of er een serie nummers van meer dan 4 of 5 cijfers in een textarea voorkomt.

Ik zou hier zeeeer meer geholpen zijn!
mvg :)

Hej :)

Het deel dat het cijfer herkent is /[\d]/ (een RegExp-object; de d staat voor digit). Om precies 6 digits te herkennen kun je er dit van maken: /\d{6}/
Dan zul je natuurlijk weer leden hebben die lekker spaties in hun telefoonnummer gaan zetten om de controle te omzeilen :P Zoiets zou je kunnen herkennen door /(?:\s*\d){6}/
Bedenk maar wat regeltjes over wat je wel en niet wil hebben :) Je moet er natuurlijk wel op letten dat je 't niet té streng maakt.
Als ik bijvoorbeeld zeg: mijn email is robin, gmail (da's niet waar overigens :P) weet iedereen wat 'ie in z'n 'Aan: '-balkje moet typen. Er zijn natuurlijk scripts die dat zouden kunnen verbieden. Nadeel daarvan is dat ze zo streng zijn dat je haast 'gmail' niet meer in een tekst kunt gebruiken ;)

Je kunt een hoop info vinden over patternmatching met regexes op onderstaande site, en als je iets niet snapt kun je hier komen vragen :)
Herhaling met regexes: http://www.regular-expressions.info/repeat.html

Gr. Robin

Hi Robin,:D

Fantastisch! :thumb: alles wat je schreef werkt perfect! en begrijpelijk uitgelegd... mijn dank is grooooot:D
Your the man!:thumb:

Jardin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan