geen titels & meewerkend artiest in windows 7 wel in win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Beste helpers.

Op windows 7 systeem 64 bits (p. dual core E5400 2,7ghz / 4 gb ram) zijn mijn "meewerkend artiest" & "titels" bij een hoop mp3's NIET zichtbaar.
Bekijk ik exact de zelfde bestanden op mijn laptop windows 10 64 bits (i7, 8gb ram) zijn die WEL te zien!

Hoe kan het ze bij me windows 7 niet doen?
Ik zoek me rot naar een instelling dat mogelijk verkeerd staat, maar vind niets vreemds dit veroorzaakt.

iemand enige idee?
 
M.b.v. onderstaande code zou het probleem opgelost moeten zijn:
Code:
    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.mp3]
    "InfoTip"="prop:System.ItemType;System.Size;System.Music.Artist;System.Media.Duration;System.OfflineAvailability"
    "ExtendedTileInfo"="prop:System.ItemType;System.Size;System.Music.Artist;System.Media.Duration;System.OfflineAvailability"
    "FullDetails"="prop:System.PropGroup.Description;System.Title;System.Media.SubTitle;System.Rating;System.Comment;System.PropGroup.Media;System.Music.Artist;System.Music.AlbumArtist;System.Music.AlbumTitle;System.Media.Year;System.Music.TrackNumber;System.Music.Genre;System.Media.Duration;System.PropGroup.Audio;System.Audio.EncodingBitrate;System.PropGroup.Origin;System.Media.Publisher;System.Media.EncodedBy;System.Media.AuthorUrl;System.Copyright;System.PropGroup.Content;System.ParentalRatingReason;System.Music.Composer;System.Music.Conductor;System.Music.ContentGroupDescription;System.Music.Mood;System.Music.PartOfSet;System.Music.InitialKey;System.Music.BeatsPerMinute;System.DRM.IsProtected;System.Music.IsCompilation;System.PropGroup.FileSystem;System.ItemNameDisplay;System.ItemType;System.ItemFolderPathDisplay;System.DateCreated;System.DateModified;System.Size;System.FileAttributes;System.OfflineAvailability;System.OfflineStatus;System.SharedWith;System.FileOwner;System.ComputerName"
    "PreviewDetails"="prop:System.Music.Artist;System.Music.AlbumTitle;System.Music.Genre;*System.Media.Duration;System.Rating;System.Media.Year;*System.Size;System.Music.TrackNumber;System.Music.AlbumArtist;System.Title;*System.Audio.EncodingBitrate;*System.DateModified;*System.OfflineAvailability;*System.OfflineStatus;*System.DateCreated;*System.SharedWith"

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\PropertySystem\PropertyHandlers\.mp3]
    @="{C120DE80-FDE4-49f5-A713-E902EF062B8A}"

Plak bovenstaande code in een tekstbestand met de naam mp3tag.reg, sla dat op en dubbelklik het bestand daarna om de code aan het Windows-register toe te voegen.
Probleem zou dan verleden tijd moeten zijn.
 
Plak bovenstaande code in een tekstbestand met de naam mp3tag.reg, sla dat op en dubbelklik het bestand daarna om de code aan het Windows-register toe te voegen.
Probleem zou dan verleden tijd moeten zijn.

Hij voegt ze netjes toe, maar eind de eind resultaat doet compleet niets.
Is t nu raadzaam de sleutel te verwijderen?

pc herstart gedaan, maar nog altijd geen tags te zien. (ook niet als ik ze verplaatst op de pc)
Ik vond wel t volgende op t net:

Zo is er ID3 in diverse versies, maar onder andere ook APE Tags en Vorbis Comments. Feitelijk zorgt het gebrek aan echte standaardisatie soms voor problemen. Zo valt er op Wikipedia te lezen dat Windows 7 geen ondersteuning voor ID3 versie 2.4 (ID3v2.4) biedt, en daarmee Windows Verkenner en Windows Media Player ook niet. Daarin zou de oorzaak van het probleem kunnen liggen.

goed om te weten is mp3tag al een keer gerund heeft, zou dit beteken windows 7 ze gewoon niet kan lezen?
 
Zie je ze ook niet als je in de weergave de kolommen gaat selecteren/toevoegen? Dat ze beschikbaar zijn wil nog niet zeggen dat je ze ook al geselecteerd hebt in de weergave :).
 
Ligt eraan welke mp3tag editor je gebruikt..
Mp3Tag ondersteunt alle versies dus als je daarmee alle ID3v2.4 verandert naar ID3v2.3 zou het moeten werken...
Je moet dan wel de instellingen van Mp3Tag mogelijk aanpassen...
 
OctaFish: nee ook niet...

Scrapheap: idd die ID3v2.4 terugzetten naar ID#v2.3 loste het probleem op :d (bedankt hiervoor)
 
OK, fijn dat dat de oplossing blijkt...veel plezier ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan