MrTinkertrain
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 sep 2005
- Berichten
- 80
Beste forumleden,
Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik niet goed weet of ik mijn vraag in het juiste subforum heb gesteld, want ik weet eerlijk gezegd niet waar precies de oorzaak van mijn probleem ligt.
Daarom zal ik maar even kort omschrijven wat het probleem is.
Al sinds jaar en dag gebruik ik een Hotmail-account.
Afgelopen weekend heb ik weer eens een clean install van Windows 11 gedaan en o.a. Office 365 geïnstalleerd.
Hiervan gebruik ik eigenlijk voornamelijk Excel en de Outlook-app gebruik ik nooit.
Mijn Hotmail check ik al sinds het begin middels een web-interface en bij eerdere herinstallaties van Windows was dat gewoon even een kwestie van opnieuw aanmelden, wachtwoord invoeren en klaar is Kees.
Nu lijkt de mogelijkheid van het wachtwoord opnieuw invoeren ineens te zijn verdwenen.
In plaats daarvan wordt er gezegd dat ik al mijn toegangssleutels kan gebruiken die zijn opgeslagen in Google Wachtwoordmanager op dit apparaat.
Nu gebruik ik wel Google Wachtwoordmanager, dus dat is op zich niet zo vreemd.
Wanneer ik dan op Volgende klik, wordt er gevraagd om de pincode van Google Wachtwoordmanager in te geven.
Ik heb bij mijn weten echter nooit een pincode ingesteld en ik kan me ook niet herinneren dat mij daar eerder ooit om gevraagd is.
Na het nodige zoekwerk op internet, kwam ik erachter dat je voor een Google account een pincode in kunt stellen.
Dat blijkt een 4-cijferige pincode te zijn en de pincode voor de Google Wachtwoordmanager is echter een 6-cijferig nummer.
Blijkbaar zijn dat dus 2 verschillende dingen.
Ik heb vervolgens getracht te zoeken naar een how-to om die pincode voor die Wachtwoordmanager aan te maken dan wel te wijzigen.
Toen kwam ik het volgende tegen :
Op een computer of een niet-Android mobiel apparaat:
Ik heb op Youtube gekeken of daar misschien een tutorial te vinden was, maar helaas.
Ik heb geprobeerd of het me via de Outlook-app zou lukken, maar daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Ik zit momenteel dus redelijk muurvast en heb nu dus geen toegang meer tot mijn Hotmail-account.
Weet er iemand raad ?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken
Met vriendelijke groet,
Mike
Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik niet goed weet of ik mijn vraag in het juiste subforum heb gesteld, want ik weet eerlijk gezegd niet waar precies de oorzaak van mijn probleem ligt.
Daarom zal ik maar even kort omschrijven wat het probleem is.
Al sinds jaar en dag gebruik ik een Hotmail-account.
Afgelopen weekend heb ik weer eens een clean install van Windows 11 gedaan en o.a. Office 365 geïnstalleerd.
Hiervan gebruik ik eigenlijk voornamelijk Excel en de Outlook-app gebruik ik nooit.
Mijn Hotmail check ik al sinds het begin middels een web-interface en bij eerdere herinstallaties van Windows was dat gewoon even een kwestie van opnieuw aanmelden, wachtwoord invoeren en klaar is Kees.
Nu lijkt de mogelijkheid van het wachtwoord opnieuw invoeren ineens te zijn verdwenen.
In plaats daarvan wordt er gezegd dat ik al mijn toegangssleutels kan gebruiken die zijn opgeslagen in Google Wachtwoordmanager op dit apparaat.
Nu gebruik ik wel Google Wachtwoordmanager, dus dat is op zich niet zo vreemd.
Wanneer ik dan op Volgende klik, wordt er gevraagd om de pincode van Google Wachtwoordmanager in te geven.
Ik heb bij mijn weten echter nooit een pincode ingesteld en ik kan me ook niet herinneren dat mij daar eerder ooit om gevraagd is.
Na het nodige zoekwerk op internet, kwam ik erachter dat je voor een Google account een pincode in kunt stellen.
Dat blijkt een 4-cijferige pincode te zijn en de pincode voor de Google Wachtwoordmanager is echter een 6-cijferig nummer.
Blijkbaar zijn dat dus 2 verschillende dingen.
Ik heb vervolgens getracht te zoeken naar een how-to om die pincode voor die Wachtwoordmanager aan te maken dan wel te wijzigen.
Toen kwam ik het volgende tegen :
Op een computer of een niet-Android mobiel apparaat:
- Open Chrome en ga naar de wachtwoordmanager.
- Ga naar de instellingen van de wachtwoordmanager.
- Klik op 'Pincode van Google Wachtwoordmanager wijzigen'.
- Voer de ontgrendelingsmethode van uw apparaat in (bijvoorbeeld de pincode van uw computer).
- U kunt nu een nieuwe pincode aanmaken en bevestigen.
Ik heb op Youtube gekeken of daar misschien een tutorial te vinden was, maar helaas.
Ik heb geprobeerd of het me via de Outlook-app zou lukken, maar daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Ik zit momenteel dus redelijk muurvast en heb nu dus geen toegang meer tot mijn Hotmail-account.
Weet er iemand raad ?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken
Met vriendelijke groet,
Mike