geen toegang netwerk tussen xp en 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjanvink

Banned
Lid geworden
13 aug 2002
hallo ik heb 2 pc's met een router met ingebouwde hub met elkaar verbonden, ze zien elkaar, op allebei internet, maar als ik op de ene pc wil komen om bestanden over te zenden heb ik wachtwoord en gebruikers naam nodigl, hoe kan ik dat veranderen dati k toegang heb bij beide computers.,..

MVG Gertjan Vink.

Zul je het gastaccount aan moeten zetten of je maakt in die pc een gebruiker aan en die geef je de naam en ww van de gebruiker van de andere pc die je dan admin rechten geeft

is er geen makkelijkere manier, en als ik deze manier zou willen doen, hoe krijg ik dat dan makkelijk voor elkaar, welke handelingen moet ik verrichten en waar kan ik dat vinden.... ik ben er niet zo goed in namelijk....

MVG Gertjan Vink

dat gaat idd wel gemakkelijker. Maar dan moeten de 2 PC's wel lid zijn van dezelfde werkgroep EN dezelfde gebruiker EN hetzelfde wachtwoord hebben.
Of je kunt ook een domein oprichten. Maar dan moet je een server en AD beginnen te installeren.

de 2 pc\s zitten allebei in zelfde werkgroep (THUIS) maar vroeger kreeg ik met win 98 geen gedonder met wachtwoorden enzo, en volgensmij hebben ze zelfde gebruikers naam (Gertjan Vink) en wat moet ik nu doen om ff snel mn bestanden over te kunnen zetten tussen mn pc's .....

MVG Gertjan Vink.

ik heb d'r al gekeken, maarik snap dan niet waar ik exact mn rechtermuisknop op moet klikken, waar ik moet wezen, en waarom is dit zo moeilijk met win 2000 en xp :(

Je bent toch zeker dat je op je mappen die je 'geshared' hebt je de gebruikers die je wilt gebruiken toch de goede rechten gegeven he. Als je twijfelt, zou ik het effe nakijken. En als je alleen op de PC's werkt, zou ik het om het je gemakkelijk te maken en geen fouten hierin te maken de 'Everyone' groep 'Full control' geven.

Ook mag je Windows 2000 of XP niet op een NTFS partitie staan. Want Windows 98 kan dit niet lezen.

Controleer dit eerst effe voor we verder zoeken naar het met de accounts.
Hangmat heeft het trouwens mooi uitgetypt. Je moet rechts klikken op 'deze computer (my computer)' (als je het bureaublad ziet dus) -> kiezen voor 'beheren (manage)' -> dan voor 'lokale groepen en gebruikers (local users and groups)' -> 'gebruikers (users)' -> in dit venster moet je rechtsklikken in het rechtse deel en kiezen voor 'nieuwe gebruiker (new user)'
Geef deze gebruiker administrator rechten.

PS: Moeilijk is maar een kwestie van opinie. Ik vindt het bij 98 alles veel moeilijker dan bij W2K of XP ;)

Geplaatst door beemer_fan

Ook mag je Windows 2000 of XP niet op een NTFS partitie staan. Want Windows 98 kan dit niet lezen.

notitie: in een netwerk kan je met een 98 machine best een ntfs benaderen op een server

Gert Jan,

Klik rechts op deze computer en dan beheren. Klik op het plusje voor lokale gebruikers en groepen. Klik nu op gebruikers. Rechts kun je dan dubbelklikken op gast en haal het vinkje weg voor account is uitgeschakeld

Geplaatst door m@rio

notitie: in een netwerk kan je met een 98 machine best een ntfs benaderen op een server

Ik denk niet dat hij een server heeft draaien als ik het zo lees. Daarom had ik dat eigenlijk achterwege gelaten.

Dan nog maakt het niks uit. Zodra er een netwerk is kan 98 een ntfs schijf / share benaderen

Geplaatst door m@rio
Dan nog maakt het niks uit. Zodra er een netwerk is kan 98 een ntfs schijf / share benaderen

Aha, dat wist ik dus nog niet. Ik wist alleen dat de W98 een NTFS kon benaderen als de andere PC een server versie was. Merci

dat heb ik al gedaan, maar dan krijg ik nog steeds het zelfde, en op die win xp machine kan ik ook al niet inloggen. alleen als ik op de hdisk van win 98 wil komen geeft dat geen problemen.... wat moet ik doen......

want ik heb al alles met die gebruikers toevoegen geprobeerd maar dan weet ik niet wat ik exact moet invullen :(

wil je me niet ff helpen hoe ik dat moet doen

werkgroep : thuis
over al gebruikersnaam Gertjan Vink

pc win xp : P4

pc win 2000 : Celeron

pc win 98: pentium1

dat zijn de namen die ik de pc's gegeven heb, die pentium 1 gebruik ik eigenlijk niet zo vaak, maar het gaat er maar om dat ik bij die xp machine en win 2000 machine ingelogd kom......

als ik op win xp pc wil inloggen zie je //p4/icp$ en dan moet ik ww intikken, ik snap niet dat hij daarover begint te zeuren , ik snap echt niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen om ze gewoon ff makkelijk de volledige rechten te geven, ik ben net al tijd met gebruikers toevoegen aan het *****n geweest, gastaccount geactiveerd, allemaal geen resultaat, ik kom er gewoon niet in.... HELP!!.

:(

Geplaatst door beemer_fan

Aha, dat wist ik dus nog niet. Ik wist alleen dat de W98 een NTFS kon benaderen als de andere PC een server versie was. Merci

op www.sysinternals.com kan je gratis een tool downloaden om ntfs partities te benaderen vanuit dos of win98.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan