Geen toegang tot 2de harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, ontzettend bedankt voor de moeite alvast, ik ga met dat wachten tot mijn vader thuis is, ik heb liever dat hij met de stekkers gaat rommelen. Misschien heeft hij vandaag nog tijd, ik zet het resultaat in elk geval zo snel mogelijk hier neer.

Mijn vader durft het niet aan (ja, wij zijn niet van die computerkenners, helaas :p ) dus ik zal tot dinsdag moeten wachten. Ik heb wel net een diskette gevonden waarop staat:
G72-VASA040

VIA SATA RIAD driver
For: VT6420/VT8237

Is het misschien een idee om die te installeren? Ik weet nog dat ik ergens op F6 moest drukken en dan ging hij naar het setup menu om RIAD drivers te installeren, maar weet niet meer waar dat was... Weet iemand dat misschien?

Is je tweede harde schijf soms een SATA model?
Ik ben er vanuit gegaan dat het een IDE model zou zijn.

Euuuh :confused:

Het probleem is dat ik dus totaal geen informatie heb over mijn harde schijf. Ik weet wel dat ik die diskette bij mijn nieuwe computer heb gekregen, tenminste, niet geheel nieuw, alleen mijn moederbord was nieuw en er zat dus een extra harde schijf bij. Als de diskette niet voor het moederbord kan zijn, moet hij wel voor mijn harde schijf zijn en is het dus een SATA model. Maar aangezien ik op mijn opgestarte computer dus met geen enkele mogelijkheid bij informatie over mijn harde schijf kan komen, zou ik dus ook niet weten hoe ik er achter kan komen...

Oke, na veel omslachtig gedoe is het me gelukt. Ik heb mijn windows xp opnieuw geïnstalleerd en in het setup menu mijn RAID driver geïnstalleerd. En voila, problem solved :D Nog bedankt voor alle hulp!!

Geplaatst door Deedee26
Oke, na veel omslachtig gedoe is het me gelukt. Ik heb mijn windows xp opnieuw geïnstalleerd en in het setup menu mijn RAID driver geïnstalleerd. En voila, problem solved :D Nog bedankt voor alle hulp!!
Dan was het waarschijnlijk dus wel een SATA-schijf. :)
Mooi dat het gelukt is. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan