Geen toegang tot bepaalde sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud59

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
123
Al heel veel zelf geprobeerd, zonder resultaat. Daarom leg ik het probleem aan helpmij voor:

Probleem:
Al maandenlang krijg ik geen toegang tot de sites http://update.microsoft.com (deze sluist gewoon door naar de google-pagina), www.eset.com (Firefox kan geen verbinding maken met de server) en www.malwarebytes.org (Firefox kan de server niet vinden).
Situatie:
Ziggo is de internetprovider. Verbinding voor 2 pc's via modem en router. Schematisch weergegeven krijg je dan: pc -> ethernetkabel -> router -> wlan poort router -> wlan poort modem. Dit voor beide pc's. Verder hebben we het over een Vista-systeem en een XP professional (met SP3), beide sytemen met Avira AntiVir Personal dat dagelijks probleemloos upgrade. Dan staat er op het Vista-systeem nog WinPatrol Plus (betaald) en op beide pc's Malwarebytes' Anti-Malware (die niet wilt updaten) en wordt de registry regelmatig schoongemaakt met CCleaner. Tot voor kort stond op mijn systeem Eset als anti-virus en kon ik doodgewoon dagelijks upgraden. Maar op advies van mijn zoon ben ik overgestapt op Avira. Een full systeemscan van Avira vond op mijn pc wel een drietal trojans: Feutel.AV.16, Dldr.WMA.Wimad.N Trojan en Agent.agu.156672. Die zijn uiteraard verwijderd.
Wat hebben we al gedaan (mijn zoon en ik):
Uiteraard hebben we Avira een full systeemcan laten doen op beide pc's, hetgeen op mijn pc de genoemde trojans detecteerde en verwijderde, maar op mijn zoons pc niets vond. Daarna hebben we Combofix er naar laten kijken, die ook niets vond. Vervolgens hebben we met Hijackthis een log van beide systemen laten maken, waar we de mensen van www.nucia.eu naar hebben laten kijken. Die vonden niets verkeerds.
Vandaag hebben we voor de zekerheid nog even Ziggo gebeld. En de behulpzame meneer van Ziggo concludeerde uiteindelijk dat het een spyware probleem moest zijn, lokaal dus.

Dus bij deze de vraag wat jij er van vindt en of je ideeën hebt om de problemen op te lossen. Formateren en Windows opnieuw installeren kan ik natuurlijk zelf ook wel bedenken, maar misschien zijn er minder rigoreuze en minder kostbare en minder tijdrovende oplossingen.
 
Kijk voor de zekerheid eens in je HOSTS bestand.
In XP: Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
In Vista: Maak nieuwe snelkoppeling naar CMD.EXE op bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
In het dan geopende CMD-venster: notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Kijk of daar de genoemde namen (update.microsoft.com, www.malwarebytes.org etc.) staan. Haal de regels waar ze staan dan weg, en sla het Hosts bestand op door op het rode kruisje te drukken. Herstart hierna de computer, en kijk of het dan wél allemaal lukt.

Succes,

Tijs.
 
Dan pas ik, en hoop ik dat iemand anders nog wat kan bedenken om na te kijken.
Vermeld even of XP of Vista draait op de pc met de problemen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan