geen toegang tot cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
952
Win 98 geinstald op een pc .
Nu krijg ik als ik de cd wil starten de volgende melding.
Geen toegang tot de D ,apparaat is niet klaar.
Hij moet volgens mij toch wel klaar zijn want ik heb win 98 toch echt met een schijfje geinstalleerd.
 
Is dit bij elke cd? Is de cd-rom niet beschadigd? Geen conflicten in apparaatbeheer? Je zou de drivers opnieuw kunnen installeren. Wil wel eens helpen.
 
als ik dubbelklik op het icoontje dan geeft hij de melding.Kan bv wel de lade van de cd open doen bij eject.Heb wel conflicten nog in mijn apparaatbeheer maar dit is de geluidskaart die nog moet,cd staat daar goed.
 
Doet die win98 cdrom het nog wel? Heb je al geprobeerd nieuwe drivers te installeren?
 
start de pc opnieuw op met de win98 cd erin,kan zijn dat de pc nog bestanden nodig heeft
 
Kan geen driver meer van vinden,bij driverguide was er eentje maar die bleek niet helemaal goed te zijn.
Gaat om een funai e 2650 , met win98
Zal denk ik zeer moeilijk worden om hier nog wat voor dat oude beestje te vinden.
 
Je kunt toch voor de zekerheid controleren of je cd-rom speler goed zit aangesloten.
 
Zou het weer opnieuw proberen,opstarten met win 98flop,en daarna formateren en installeren.

Ik denk dat er iets met installeren fout is gegaan?

Anders via Dos,drivers van je cdromspeler toevoegen.
 
kan het ook zijn dat je geluidskaart in verbinding staat met je cd,zodat deze niet wil werken als je de geluidskaart nog niet hebt geinstald.
Is een geluidskaart volgens mij waar ook een gamepoort en nog een 2 tal andere dingen bijhoort.Wilde aida installen om te kijken wat voor kaart het was,maar ja aida past niet op een schijfje,dus moet de cd gebruiken????????
 
En als de compu geen internet verbinding heeft kun je natuurlijk altijd aida opslaan op meerdere floppen met een oud backup of inpak proggie...

Hoe dan ook je komt er wel uit ;)
 
Is gelukt,heb 98 weer verwijderd voor win 95 en hij spint weer,alles doet het weer.
Denk dat dat oude cd ding moeite had met win 98
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan