Geen toegang tot draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwaay

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Onlangs heb ik mijn laptop op laten schonen, omdat dat ding zo traag en alles werd. Nu is dat naar wens gebeurd, maar heb ik geen toegang meer tot het draadloze internet hier..

Voorheen heeft hij het altijd gedaan! Ik heb thuis een vaste pc en n modem + router om het mogelijk te maken.. Kan iemand mij hierbij helpen, want ik heb er weinig verstand van..

Bij voorbaat erg dank!!!!

Groeten Mark

Beschikbare draadloze netwerken laten tonen, die van jou aanklikken en kiezen voor Verbinding maken. Dan de sleutel (wpa of wep) invoeren en klaar.

Beschikbare draadloze netwerken laten tonen, die van jou aanklikken en kiezen voor Verbinding maken. Dan de sleutel (wpa of wep) invoeren en klaar.

Ja zover was ik ook nog.. de laptop herkent de draadloze verbinding wel (Sitecom) en als ik die vervolgens selecteer en de sleutel invoer dan krijg ik een foutmelding met de mededeling dat er geen verbinding gemaakt kan worden.. Ik heb het idee dat ik iets moet veranderen in de router om teostemming te geven dat de laptop gebruik maakt van draadloos internet..

iemand enig idee..?

Probeer eerst eens verbinding te maken mét kabel, kijken wat er dan gebeurt.

als je een CDtje bij je router had.. ff instaleren op je laptop, en anders bel je gewoon naar lynksus (als je zo'n router hebt) is gratis en die mensen weten er heel veel vanaf :P

Lijkt er volgens mij toch op dat het fout gaat met de beveiligingscode. Ik heb hetzelfde bijna identiek gehad bij een vriend van mij. Deze gebruikte het speedtouch programma voor de draadloze verbindingen. En daarop stond het verkeerde beveiligingsprotocol ingesteld.

Kijk even op de pagina van he router (in je adresbalk intikken: 192.168.0.1) en kijk of de verbinding WPA of WEP is beveiligd.

Probeer de stroomstekker van de router er even uit en in te doen,

Ook kan je proberen met een andere laptop draadloos verbinding te maken, om dichterbij de oorzaak te komen .

Lijkt er volgens mij toch op dat het fout gaat met de beveiligingscode. Ik heb hetzelfde bijna identiek gehad bij een vriend van mij. Deze gebruikte het speedtouch programma voor de draadloze verbindingen. En daarop stond het verkeerde beveiligingsprotocol ingesteld.

Kijk even op de pagina van he router (in je adresbalk intikken: 192.168.0.1) en kijk of de verbinding WPA of WEP is beveiligd.

192.168.1.1 of 192.168.1.2 (licht aan je router welke 1.2 of 1.1)

0.1 kan niet :p als je de router in wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan