Geen toegang tot FTP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

dangervirus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
1
hallo iedereen.
ik heb een probleem met mijn ftp server op mijn werk.
ik heb van een windows xp pro een server gemaakt voor binnen het bedrijf(een local server)
dat werkt alemaal.
ftp werkt ook binnen het werk hij doet alles wachtwoord vraagen enz.
maar als ik van buiten er op wil gaat dat gewoon niet.
ik heb een vast ip adres gemaakt met dyndns.
de fout dat mijn pc geeft thuis is als volgt:
kan geen toegang tot deze map krijgen.controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt
details:
er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.
ik heb voorlopig geen firewal mijn poort van mijn router voor ftp staat op 21 en de pc is verbonden via een switch.
het ftp adres is :ftp://excis.mine.nu
wat heb ik fout gedaan of wat heb ik niet gedaan?
configuratie van pc:
windows xp pro service pak 2, 2 harde schijfen van 160 gb , 1gb werkgeheugen ,Intel Core 2 Quad 2.6ghz
als ge meer moet weten vraag maar.
ik hoop dat het word opgelost
mvg
smirnov michael
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik aan mag nemen dat op het werk een router wordt gebruikt voor Internet verkeer zal in die router poort 21 TCP moeten worden geleid naar het LAN ip-adres van de ftp-server. Kijk op www.portforward.com voor informatie over het omleiden van Internet-poorten naar pc's/server op je LAN netwerk voor verschillende merken/types routers.

Ook zul je vanaf Internet Passive FTP moeten gebruiken naar je FTP-server, omdat anders nog meer poorten geforward moeten. Overigens werkt Internet Explorer standaard met passive FTP, dus dat scheelt weer ;)

Succes,

Tijs.
 
dangervirus,

Ik heb het plaatje weggehaald.
Ten eerste voegde het niets toe aan jouw post.
Daarnaast..op helpmij zijn dergelijke plaatjes niet gewenst. Nieuwe gebruikers kunnen er nogal van schrikken als ze in een plaatje zien dat jij hun ip-adres besturingssysteem en browser "weet"
Deze wil ik ook niet meer terugzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan