sharethewisdom
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 dec 2008
hallo
we hebben al een tijd last van een probleem zoals het in het logboek wordt beschreven (mbt de bron User Profile Service):
fout:
bij wie: alle gebruikers, bij de ene sporadisch, bij de andere frequent
wanneer: onregelmatig (we zijn er niet in geslaagd een oorzaak te herkennen)
bij gelijkaardige probleemomschrijvingen op andere fora wordt vaak nogal snel "systeemherstel!" geroepen, terwijl ik denk dat ik, als het gaat over een proces dat de toegang verhinderd tot het gebruikersprofiel, een minder ingrijpende oplossing verkies.

ik heb Vista Home SP1
vriendelijke groetjes, bart
we hebben al een tijd last van een probleem zoals het in het logboek wordt beschreven (mbt de bron User Profile Service):
fout:
- "Het lokaal opgeslagen profiel kan niet worden geladen. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoldoende toegangsrechten of een beschadigd lokaal profiel. DETAIL - Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt." id: 1502, vanaf 10/06/2009, 50 gebeurtenissen
- "Er is een back-up gemaakt van dit gebruikersprofiel. Dit back-upprofiel wordt automatisch gebruikt als deze gebruiker zich weer aanmeldt." id: 1515, vanaf 10/06/2009, 50 gebeurtenissen
- "Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt." id: 1511, vanaf 10/06/2009, 50 gebeurtenissen
- "Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed." id: 1530, vanaf 14/10/2008, 1917 gebeurtenissen
bij wie: alle gebruikers, bij de ene sporadisch, bij de andere frequent
wanneer: onregelmatig (we zijn er niet in geslaagd een oorzaak te herkennen)
bij gelijkaardige probleemomschrijvingen op andere fora wordt vaak nogal snel "systeemherstel!" geroepen, terwijl ik denk dat ik, als het gaat over een proces dat de toegang verhinderd tot het gebruikersprofiel, een minder ingrijpende oplossing verkies.

ik heb Vista Home SP1
vriendelijke groetjes, bart
Laatst bewerkt: